Autor: Tomasz Nowak (tnowak_at_nospam.netventure.pl)
Data: Sun 01 Dec 2002 - 09:42:16 MET
studium <studium_at_link.pl> wrote:
>
> Na moje pytanie, jak możemy uiszczać należną opłatę, jeśli nie
> otrzymujemy właściwych faktur
Ja Ci powiem jak sobie poradziłem z jedną z firm monitoringowych,
która w umowie ma taki (niekorzystny dla mnie) zapis:
(cytuje z pamięci, ale chodzi o sens)
1. Abonament płatny jest na podstawie faktury wystawianej za każdy
okres rozliczeniowy (1 miesiąc)
2. Abonent zobowiązany jest do regulowania należności w terminie
wyznaczonym na fakturze VAT
3. Fakt nie otrzymania faktury nie zwalnia abonenta z obowiązku
uregulowania należności
No i jakoś nie szło im to przysyłanie faktur.
Ja nie płaciłem, bo nie znałem kwot ani terminów.
Po 3 miesiącach przysłali zastraszenie zerwaniem umowy (zaprzestaniem
świadczenia usług) i karami finansowymi z nią związanymi.
Zadzwoniłem i zrobiłem awanturę. Przysłali zaległe faktury, ale
jednocześnie przypomnieli mi o tym zapisie w umowie. Ok, fakt,
nie pamiętałem o nim wcześniej.
2 miesiące później znowu przestali przysyłać faktury.
Stwierdziłem, że nie będę im kredytował VATu i zacząłem
płacić tylko kwoty netto za usługi, za które abonament
zgodnie z umową płacić musiałem, a na które faktur nie
otrzymywałem.
Od wtedy nie spóźnili się z fakturą ani razu :>
A Tobie, jeżeli masz aż takie problemy, radzę szybko zrobić aneks
do umowy z TELE2, który będzie jasno precyzował następujące kwestie:
1. Operator ma Ci przysyłać faktury listem POLECONYM.
2. Ty płacisz tylko i wyłącznie na podstawie dostarczonej w ten
sposób POPRAWNIE WYSTAWIONEJ faktury.
3. Nieuregulowanie należności będące wynikiem niepoprawnie
wystawionej bądź niedostarczonej faktury nie może być
powodem zerwania umowy ze strony operatora, a w szczególności
zaprzestaniem świadczenia usług.
To trzecie brzmi jak paranoja, ale jak pokazuje Twoja historia,
taka paranoja zdarza się w rzeczywistości.
-- Tomek
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 18:03:28 MET DST