Re: Znak jakoci us?ugidost?pu do Internetu

Autor: Dominik Mierzejewski (dominik_at_nospam.rangers.eu.org)
Data: Tue 22 Oct 2002 - 08:49:42 MET DST

Date: Mon, 21 Oct 2002 08:06:23 +0000 (UTC)
From: Marcin Kapski <biuro_at_bbi.pl>
> [...]
> Aby ludzie którzy są kreatywni i chcą w tym kierunku się rozwijać (własne
> sieci dostępowe/osiedlowe) a klienci płacili za dobre usługi mało.
>
> Teraz jest tak:
> - chcesz dostęp stały w sieci osiedlowej ? OK (jesli jest operator) ale
> zapłać opłatę instalacyjną!!! (czasem i 500 PLN)
> - chcesz miec niski abonament - ok! (np 50 PLN)
>
> A powinno być :
> - chesz mieć internet ok, Instalacja 0 PLN ,
> - abonament 30 PLN
>
> a gdzie haczyk ?
>
> Taki sam ja w IDEA, PLUS, czy ERA, podpisz pan umowe na 2 lata!

To jeszcze porównaj sobie wielkość firm typu PTK Centertel z lokalnymi
providerami. Małych po prostu nie stać na takie promocje. Duży może
więcej. Poza tym sieci komórkowe mają łatwiej, bo nie muszą rozwiązywać
problemu "ostatniej mili". Wystarczy, że mają BTS w okolicy.
Może po wejściu UMTS sprawa ulegnie zmianie, ale i tak czarno to widzę.

> Czemu takiej oferty nie widzałem ?
> Bo każdy operator ma to w dupie bo w danym regionie/bloku/osiedlu jest takim
> malutkim monopolistą....

Nie. To się po prostu nie opłaca. Podłączenie kolejnego użytkownika
do sieci lokalnej kosztuje, tego się nie da zrobić za darmo.

Krzyżyk na drogę. Powodzenia.

--
"The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
        -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"