Re: Jaka opłata za SDI w przypadku, gdy nie

Autor: Kowalski Pawel (argail#nospam_at_histeria.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 10:37:57 MET DST

 PiotRek napisał(a):

> Obawiam się, że trafiłeś na - delikatnie mówiąc - niezbyt kompetentną
> BOK-istkę.
> Z regulaminu ze strony http://www.telekomunikacja.pl/dom/sdi/index.php
> wynika jasno, że abonent musi mieć analogową linię telefoniczną,
> to samo wynika z FAQ na http://www.telekomunikacja.pl/dom/sdi/faq.php
> "2. Kto może dokonać zakupu SDI?
> Każdy, kto jest abonentem telefonicznych usług powszechnych
> świadczonych przez TP, o ile istnieją możliwości techniczne,
> a także o ile jakość i rodzaj linii abonenckich spełniają warunki
> do pracy urządzeń SDI."

> [...]

Przyznam ze rowniez bylem troche zdziwiony, jednak po ktoryms z rzedu moim
pytaniem o to samo, panienka dosc zniecierpliwionym tonem glosu stwierdzila
ze linia telefoniczna NIE JEST (jak i telefon) nie jest mi potrzebna, jesli
jej nie mam, to zostanie mi zalozona.

Oczywiscie zapytalem ile kosztuje zalozenie lini - 300zl (zalozenie tel.
300+vat - to chyba to samo)
Oczywiscie stwierdzilem wiec ze koszt zalozenia SDI = zalozenie linii+SDI=suma,
w odpowiedzi uslyszalem ze nie, jesli nie mam dociagnietej linii, linia zostanie
dociagnieta w ramach zakladania SDI.
Biorac pod uwage ew. bledy (lub niedoinformowanie BOK) postanowilem zadzwonic
raz jeszcze ;)
Jednak tym razem zamiast dzwonic do BOK, pozwolilem sobie zadzwonic bezposrednio
do obslugi TPNET.

I co sie okazuje - SDI nie da sie zalozyc nie posiadajac linii telefonicznej.
Jesli jej nie ma - 300zl +vat za zalozenie linii + koszt SDI.
Zeby bylo smieszniej - tu uslyszalem ze nie ma mozliwosci zalozenia SDI jesli na
dociagnietej linii nie ma zapietego nr.tel ;)

Jako ze posrednio zainteresowany bylem przeniesieniem SDI z jednego punktu
na drugi, zapytalem o to, i delikatnie opadla mi szczeka - okazalo sie ze raczej
NIE MA mozliwosci technicznych przeniesc SDI nie przenoszac nr. tel ;)
Bardzo Mily Pan poinformowal mnie ze owszem, kiedys tak sie robilo, ale teraz
raczej juz sie tak nie da ;)

Coz, jak widac trzeba dzwonic kilka razy, zebrac posiadanie informacje do kupy,
i dopiero na tej podstawie domyslac sie o co chodzi ;)

--
Paweł "Argail" Kowalski
argail_at_histeria.pl