Re: Lista polskich "open proxy" (glownie SDI)

Autor: marekmSPAM_at_amelek.gda.pl
Data: Sat 07 Sep 2002 - 16:29:07 MET DST

In pl.news.mordplik Lukasz Trabinski <lukasz_at_lt.wsisiz.edu.pl> wrote:
:
: Możesz mi pokazać punkt w umowie, w którym mowa jest o odpowiedzialności
: użytkownika, za to co wchodzi i wychodzi z przydzielnego numeru IP?

Hmm... wydawało mi się oczywiste, że taki punkt musi być - ale fakt,
nie ma... jednak jest coś takiego:

"Abonent powinien we własnym zakresie zastosować środki służące do
ochrony danych znajdujących się w komputerze podłączonym do terminala
SDI przed ingerencją innych podmiotów."

Też dziurawe, bo dotyczy tylko tego jednego komputera, ale już nie
komputerów w sieci wewnątrz (bo nie są podłączone do terminala SDI).
Wirusy dla OE mogą się nadal rozsyłać, byle przez maskaradę a nie
bezpośrednio ;)

: "TP S.A. nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane podczas
: korzystania przez Abonenta z usługi SDI."
:
: Nie doszukałem się też zapisu, w którym była by mowa o tym, że
: odpowiedzialność ponosi użytkownik/Abonent.

Czy nie jest czasem tak, że jeśli nie jest wyraźnie napisane, że nie
ponosi, to ponosi? Inaczej nie byłby potrzebny zapis, że TPSA nie
ponosi odpowiedzialności. Powinien się wypowiedzieć jakiś prawnik...

Jest jeszcze punkt, że TPSA może "zawiesić świadczenie usługi SDI,
jeżeli Abonent uporczywie narusza warunki Regulaminu lub Umowy albo
podejmuje działania utrudniające albo uniemożliwiające świadczenie
lub korzystanie z usług telekomunikacyjnych". Może da się to jakoś
naciągnąć - spam utrudnia świadczenie usług telekomunikacyjnych, bo
generuje dużą liczbę zgłoszeń do abuse, a ich obsługa kosztuje, więc
zostaje mniej pieniędzy na świadczenie usług telekomunikacyjnych?

No cóż, regulaminy chyba trochę nie nadążają za życiem...
Zajrzałem do regulaminu DSL, tam już coś jest - możliwość zawieszenia
i rozwiązania umowy w przypadku "prób nielegalnego wejścia do zasobów
informatycznych będących w posiadaniu innych osób" oraz "powodowanie
przez Użytkownika zakłóceń w działaniu sieci Internet". Szkoda, że
tak późno na to wpadli - układając regulamin SDI nie mieli jeszcze
wystarczająco dobrych prawników? ;)

Ale pomijając kwestie regulaminowe - jaki użytkownik ma interes
w oddawaniu swojego łącza do dyspozycji innym, którzy mu za to nie
płacą? Raczej żaden, więc pewnie wielu robi to nieświadomie...

Marek