Re: oszustwo (?!?!)

Autor: Marcin Kuczera (mkuczera_at_nowiny.net)
Data: Sun 25 Aug 2002 - 12:17:48 MET DST

> SDI faktycznie ma 160 kb/s tyle, ze ogranicza go przepustowosc COM'a i ma
> 115,2kb/s (czy jakos tak), a w czasie rozmowy ma 70kb/s. I jeszcze jedno:
> pisz pod postem!

jak juz sie czepiac to sie czepiac !
160kbit to jest strumien danych lecacy po drucie. Tyle ze to jest bardzo
podobne do ISDN i te 160kbit jest podzielone na 2 kanaly po 64kbit + 32kbit
ktore nie wiem jak jest dokladnie dzielone. W kazdym razie jezeli nie ma
polaczenia telefonicznego to dla danych dostepne jest 2x64kbit + costam z
tych 32kbit, ale - interfejs zewnetrzny to asynchron 115200 ktory jest
wkladany w synchroniczny strumien danych (te 2x64kbit + costam).
W momencie gdy dolaczamy rozmowe glosowa zabierany jest jeden kanal 64kbit
no i zostaje nam 64kbit + costam dla danych. A wtedy 115200 jest wkladane w
ten zmniejszony strumien danych + hardware flow control.

A co do predkosci max na SDI w kilobajtach/sek to - jezeli asynchron ma
115200 a na jeden bajt przypada dodatkowo 1 bit startu i jeden stopu co
powoduje iz jeden znak (bajt) asynchroniczny przy transmisji 8N1 ma 10
bitow, daje nam to 115200/10 - 11,52kBajta/s.
Ni mniej, ni wiecej.
Tyle maxymalnie teoretycznie mozna wyciagnac z SDI. Niestety ppp , ip i inne
protokoly tez maja swoje naglowki, tak wiec predkosc ta moze realnie nieco
spasc.
Moze tez realnie przyspieszyc przy zastosowaniu kompresji.

Ale maksymalny rzeczywisty stumien danych biegnacy po SDI to 11,52kBajta/s i
juz.

Marcin