Re: Sferia - cala prawda

Autor: Marcin Krakowiak (m.krakowiak_at_fiber.net.pl)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 21:47:59 MET DST

Oli wrote:

> Mam nadzieje, ze widzisz ta subtelna roznice, nawet po Twojej uczelni.... (bez urazy)
>
> Pozdrawiam, Oli

super, ze mi to wszystko objasniles... ale:
- to ze antena moze byc malutka i terminal mozesz miec ukryty w domu wynika z propagacji fal radiowych, innej
dla 900MHz a innej dla 2.4GHz; 3.5GHz i wyzszych
- opoznienie wynika nie z czestotliwosci fal radiowych ale protokolu wymiany informacji pomiedzy stacja bazowa
a stacjami klienckimi, chociaz gyby ktos pracowal na falach dlugich to ping pewnie bylby wyraznie dluzszy
- przeczytaj sobie http://www.waverider.com/Library/NLOSkitAug2.pdf
- z autopsji wiem, ze klienci wola miec ping ~10ms od 400ms
- GSM jest systemem mobilnym i nie laczysz sie zawsza z ta sama stacja bazowa, dodatkowe opoznienia wprowadza
kolejne polaczenia i opogramowanie routujace twoja transmisje do serwera dostepowego

pzdr, MK

ps
a [nowak] to usluga firmy, w ktorej mam udzialy