Re: Sferia - cala prawda

Autor: rasz (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Thu 22 Aug 2002 - 03:37:59 MET DST

"Oli" <ajakubcz_at_elka.pw.edu.pl> wrote in

> Nastepny, ktory chce blysnac i mu nie wyszlo...

raczej poplakac na forum publicznym

> Skoro jestes uzytkownikiem Sferii powinienes wiedziec, chocby z
> ulotki, ktora z pewnoscia otrzymales, ze wspomniany w tym watku
> terminal LG LST-250 dziala w systemie CDMA, a nie zadnym NMT, a tym
> bardziej GSM... Skad wziales to 430 MHz - obudzili Cie w srodku nocy
> czy co ?

ok, do papierow zajszalem na koncu , ale sie juz poprawilem i napisalem
jaki to model i czestotliwosc, AFAIK CDMA to to samo co GSM ,
czestotliwosci sie zgadzaja (820 nadaawanie 860 odbioor), modulacja tez

> Z tego co wiem sieci CDMA pracuja na swiecie w czestotliwosciach
> 800MHz, 1700Mhz, 1900 MHz oraz 2100 MHz.
> Jako zadanie domowe dla Ciebie polecam sprawdzenie, w ktorej ze
> wspomnianych czestotliwosci pracuja terminale Sferii....

jak wyszej

> Sam jestem uzytkownikiem Sferii i transfery, o ktorych piszesz na moj
> gust mocno mijaja sie z prawda, albo ty nie rozrozniasz jednostek kbps
> oraz kBps - bo wtedy to co piszesz mialoby sens... Dla porownania
> transfery rzedu 7 - 10 kB sa u mnie standardem.

wiem czym te jednostki sie roznia :) , po pierwszym odpaleniu widzialem
kilka razy 70 kbps (TAK kbps, czyli okolo 7-8kB/s), ale ze w zestaie jest
tylko kabel z malym RS to musialem cos zakombinowac zeby miec mysz i komp
poszedl offline, po podpieciu myszy na pajaka i ponownym polaczeniu ciagle
mam max 10kbps (TAK kbps, czyli 1kB/s :/) a na tym sie nie da NIC robic

> A poza tym sam system moze pracowac z przepustowoscia 144 kbps

slyszlaem o 166 kbps (tyle VoIP niby ma w standardzie)

>, jednak
> poniewaz podlaczasz terminal przez RS-232C to ogranicza Cie do 115200
> bps(14,4 kBps) sam port COM.

mam comy do 968kbps :/ i co z tego ?

> Na marginesie warosc ta dotyczy warstwy
> fizycznej Modelu Odniesienia OSI, natomiast z poziomu Windowsa, z
> ktorego dokonales tych odkrywczych pomiarow tj. warstwy aplikacji
> nalezy spodziewac sie przeplywnosci nizszych o jakies 30-40 % ze
> wzgledu na link radiowy (narzut protokolow i takie tam).

to mnie raczej malo obchodzi :P , obchodzi mnie to ze docelowo mam 1kB/s
max i pod winda i pod linuksem

> Odnosnie wyjscia na swiat, jakby sie lepiej postaral (zadaj sobie
> nieco trudu jako zadanie domowe), to dowiedzialbys sie, ze Sferia ma
> wiecej "wyjsc na swiat" - dla ulatwienia dodam, ze 2 na swiat i 2 do
> Polski...

wyjsciamna swiat maja bajeczne i chwala im za to , nic zlego o tym
powiedziec nie moge, boli mnie tylko ten ping do bramy i transfer :(

> Jeczysz o tych 400 ms. Od razu widac, ze nigdy w zyciu nie testowales
> lacza radiowego (punkt-wielopunkt) jak np. polaczenie GPRS. Otoz
> typowymi wartosciami dla tego typu laczy radiowych jest 200 do 400 ms.

200-400 a nie 400 minimum :/
(faktem jest ze bawilem sie tylko laczami punkt-punkt = np bluetooth)

> Wiec wszystko pozostaje tutaj w normie. A transfery w przedziale od 2
> do 4 kB.

u mnie max 1kB/s :(

> Chcialem Ci ponadto zyczyc duzo szczescia przy montazu anteny
> samochodowej i "jak najwiekszych" osiagow - swoja droga "dla
> polepszenia transferu mozesz podlaczyc terminal do anteny
> satelitarnej" :-) Koncowka powinna pasowac...

:))), samochodowa tz zewnetrzna o duzym zysku , na pasmo 800mhz

> Jak wczesniej wspomnialem, sam jestem uzytkownikiem Sferii, zreszta
> studentem na marginesie, i musze przyznac, ze na poczatku bylo kiepsko
> z transferami, ale widac wyrazna poprawe. Tak wiec wniosek plynie stad
> taki, ze cos w tej kwestii caly czas sie dzieje... Na marginesie okres
> testowy rzadzi sie swoimi prawami...

i w tym moja jednyna nadzieja :), jak nie to 1000zl w plecy na zawsze i
witaj neo

> Moze to jeszcze nie szczyt marzen, ale jest to alternatywa dla ludzi,
> ktorzy z roznych przyczyn nie moga skorzystan z Neostrady, czy
> kablowki albo jeszcze innych dziwactw. Pozostaje sie jedynie cieszyc,
> ze wyrasta na tym polu jakas konkurencja dla TP S.A., ktora jak sadze
> wszyscy tak bardzo kochamy :)

jedno mi sie podoba , podpialem laptopa kolegi i sobie pochodzilem z tym
naokolo domu, fajnie wykombinowali z tymi bateriami.

Mam tylko nadzieje ze ta porazka w postaci max 1kB/s zniknie mi do jutra
:(. Wcale bym sie nie zdziwil gdyby bylo to spowodowane slabym sygnalem
(wystarczy puscic baka i terminal traci sygnal - czerwona dioda :( ).

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod
   http://top.gry-online.pl/