Re: 1984

Autor: tm (take2_at_poczta.fm)
Data: Tue 16 Jul 2002 - 00:37:49 MET DST

"Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD" <AgQuArX_at_VeNuS.Ci.Uw.EdU.Pl> wrote in
message news:3D330940.E741A692_at_VeNuS.Ci.Uw.EdU.Pl...

> Artykul z Wired News, o Palladium, najnowszym
> planie micro$oft na takie zabezpiecznie tego interneta,
> ze bez bardzo, bardzo bezpiecznie. To _jest_ problem
> polskiego internetu.

O Palladium jest glosno od jakiegos czasu. Oczywiscie eksperci z MS probuja
zrobic wszystko, zeby przekonac ludzi jakie to bedzie przydatne dla nich
rozwiazanie - ma nawet chronic przed wirusami :))). Ja widze to tak (chodzi
oczywiscie o kase - co do tego chyba watpliwosci nie ma) - MS chce zarabiac
jeszcze wiecej, wiec wpadl na pomysl, jak w koncu ograniczyc
rozprzestrzenianie sie pirackich kopii swoich programow. Ale w pojedynke
trudno by bylo, wiec dodatkowo oczywiscie wiele innych firm jest
przekonywanych, jaki to cudowny srodek na zahamowanie np. nielegalnej
dystrybucji muzyki, filmow i innych programow. Caly program mowi o wielu
innych zastosowaniach. Co tak naprawde bedzie robil chip zamontowany w
naszym pececie - tego nikt do konca nie bedzie pewny. Moze to samo pomysla
ludzie z duzych firm kupujacy tysiace pakietow od MS..? Choc oni pewnie tez
zostana przekonani, jak Palladium moze swietnie wplynac na ich przychody :).
Czy ktos wierzy, ze MS robi to tylko dla dobra uzytkownikow? ;)

tom