Re: ISP szpiegami

Autor: Ryszard Rączkowski (warschau_at_post.pl)
Data: Fri 31 May 2002 - 11:59:33 MET DST

"Jaroslaw Sakowski" <jareks_at_pa68.bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisał:

> Ide do kawiarenki internetowej - druga mozliwosc.

Zgadza się możliwość najbanalniejsza z możliwych.
Nie musze tutaj wspominać, iż jeśli wysłało się z i-cafe jakiś mail,
którego nadawca zdecydowanie ma ochotę pozostać anonimowym, to nie wolno
więcej się logować na to konto spod _żadnego_ kompa.
Wbrew pozorom to nie jest takie oczywiste i dzięki temu organy ścigania
mają wielokrotnie ułatwione zadanie. ;-)

> Posty na grupy nie - piszesz publicznie.

Zbierane i archiwizowane z podziałem na poszczególnych autorów dają
portret psychologiczny, zatem może być to pogwałceniem prywatności (w
przypadku przekazywania danych i dopasowywania oferty handlowej).

PRACODAWCY:

> To jest najbardzej niebezpieczna wlasnie grupa

Eeeee, admin musiał by najpierw znać Twego aktualnego i potencjalnego
(=> przyszłego) pracodawcę.
Bez stałego czytelnictwa maili niekiedy jest to trudne do poznania.

SPECSŁUŻBY:

> Tu bym sie nie zgodzil.
> Pozatym zakladasz rowny (sposrod tych poufnych sluzb) dostep do
mozliwosci

Nie, zdecydowanie nie zakładam i właście wskazałem, iż stopień łatwości
odszyfrowania korespondencji zależy od tego, kto jest chętnym do
poznania jej treści. Wcale nie musi być to firma krajowa. Internet nie
zna granic, czego politycy i prawnicy tak często nie mogą zrozumieć.

> Nie zrozumiales. Dekodowanie silowe to jest lamanie klucza

Aha, no to faktycznie szedłem zupełnie innym torem. ;-)

> Nie mowimy o podsluchu klasycznym (...)
> Bo cos takiego (...) zaklada bycie
> podejrzanym i uruchomienie jakis normalnych srodkow.

Właśnie! NA RAZIE trzeba być podejrzanym, ale w przypadku archiwizacji
wszytkich maili* ten wymóg z przyczyn oczywistych nie będzie już musiał
być spełniony.

* Nie jestem informatykiem, ale jestem sceptyczny co do wykonalności
czegoś takiego.

Pozdrawiam,

Rico.
warschau_at_post.pl