Re: Jak to jest z domenami.

Autor: Wojciech Skrzypinski (usun.skrzyp_at_hot.pl)
Data: Sun 26 May 2002 - 20:57:59 MET DST

4r0|_" <breja_at_go2/antyspam/.pl (|) wrote in <la90fus99ct7cqi5qdff518ap0f8h2ptcs_at_4ax.com>:

[national characters were removed]

/ciach.../

>Chodzi mi glownie o umiejscowienie tej strony czy moze byc na interii czy
>musze wykupic gdzies sobie miejsce. Gdzie najtaniej kupie domene .com i
>kto pomoze w kupnie (chodzi o wypelnienie wniosku bo nie znam jezykow).

Obawiam sie, ze na ta sub-domene w Interii mozesz ustawic co najwyzej
web-forwarding. Tzn. ktos wpisywal bedzie adres www.twojastrona.com, a
przegladarka pomysli pol sekundy i przekieruje na Twoja strone pod
adresem www.twojastrona.interia.pl (i ten adres bedzie sie wyswietlal).

Najtaniej domene .com kupisz u kilku zagranicznych, "akredytowanych
rejestratorow" (ICANN acredited registar). Z tym, ze zazwyczaj kupujesz
"gola" domene, z wpisami do serwerow DNS i mozliwoscia zdalnego ustawiania
parametrow. Wtedy mozesz ustawic przekierowanie na swoj serwer WWW (jesli
masz staly adres IP) postawiony np. na SDI. Jednak rozwiazanie z wlasnym
serwerem na takim laczu zalatuje nieco amatorszczyzna...

Mozesz tez poszukac zagranicznego serwisu, ktory zarejestruje domene,
a dodatkowo udostepni Ci 10-20 MB przestrzeni dyskowej. Powinno byc taniej
niz w kraju. Zagraniczne serwisy akceptuja karty kredytowe. Jesli nie
masz karty wypuklej (Visa Classic, Mastercard itd.), karty Visa do
platnosci w Internecie lub ewentualnie Visy Electron Inteligo - to bedziesz
musial :

a.) poprosic kogos o pomoc
b.) skorzystac z uslug jakiegos polskiego serwisu, gdzie bedzie troche
    drozej (powiedzmy 100 zl/rok za domene .com i przestrzen na serwerze)
    - ale bedziesz mial mozliwosc platnosci przelewem

Pozdrawiam,
Wojtek