Re: Nie no, to jest SKANDAL !

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_echelon.pl)
Data: Sun 12 May 2002 - 19:46:35 MET DST

On Sun, 12 May 2002, Robert wrote:

> Jeśli prezydent zdecyduje, że WSZYSTKIM obywatelom na ich urodziny rozda

Nikt nie zadecydowal, ze "rozda" Usenet wszystkim, nie podjal zadnego
zobowiazania w tym kierunku. W koncu, Twoj przyklad nie jest najlepszy,
poniewaz zachowania prezydenta podlegaja innym regulom (tzn.
dyskryminacja, nawet jesli nie wbrew przepisom, uznana bylaby za skandal
obyczajowy).

> Różnym osobom wydaje się, że tylko dlatego, iż fizycznie oni odpalili
> jakiś proces na maszynie i łączu które nie stanowi w dodatku ich
> własności - ba, często nawet wtedy gdy właściciel powyższego nie ma
> pojęcia o tym, to już tylko z tego powodu mogą decydować o tym czy ktoś
> ma dostęp to takiego procesu czy też nie.

Oczywiscie, ze moga, jesli swiadczona usluga nie jest regulowana
jakimikolwiek innymi przepisami lub umowami - a, jak raz, nie jest. Ani
oni nie podpisali umowy z ludzmi, od ktorych maja feedy, ze beda dawac
kazdemu (kheh), ani ty nie podpisales umowy z nimi, ani nie ma zadnego
przepisu odnoszacego sie do swiadczenia takich uslug, ani w koncu nie ma
zadnego publicznego zobowiazania sie do dostarczania tej uslugi wszystkim
ludziom.

> Jeśli tak rzeczywiście jest (podkreślam) to NIKT kto świadczy usługę "dla
> wszystkich" (np. tpsa, uczelnia, prywatna firma) nie może mi ograniczyć do
> takiej usługi dostępu _tylko_za_to_, że jestem gruby czy łysy.

Nie moze, poniewaz gdy usluga nie jest swiadczona wszystki, przestaje byc
usluga "dla wszystkich", wiec mialbys paradoks logiczny, ale nie dlatego,
ze nie wolno odciac kogos od Usenetu lub IRCa ;-) Naprawde TPSa to inna
bajka.

> Co oczywiście wcale nie oznacza, że nie może odmówić mi dostępu wtedy
> gdy nie będę stosował się do reguł tam obowiązujących.

A jesli regula to nie wpuszczanie lysych?;-)

Michal Zalewski [lcamtuf_at_bos.bindview.com] [security]
[http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
=-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
          http://lcamtuf.coredump.cx/photo/