Re: adresy z ripe a tpnet

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Tue 30 Apr 2002 - 15:00:31 MET DST

Steven Jurczyk <steve_at_post.pl> wrote:
> Nie... pierwotny post mowil pytal o mozliwosc uzyskania niezaleznych (od
> tpsa, nask etc) klas adresowych po to aby mimo ze sa niezalezne (PI)
> rozglaszala je tpsa (jeden wybrany provider do ktorego w danej chwili bedzie
> pytajacy podlaczony). Nic nie bylo o multihomingu, i bylo napisane ze bez
> zadnego bgp.

Tak, masz rację. Zapewne przesadziłem z domyślaniem się intencji pytania,
bo posiadanie klas PI bez multihomingu jest dla mnie bezsensowne. Stąd
założyłem, że pytający będzie chciał (niedługo) mieć drugie łącze do innego
operatora, a nie chce inwestować w router BGP.

> A to jest jeszcze inny przypadek - spowodowany zblizajacym sie koncem
> systemow autonomicznych dla IP4 - aczkolwiek jak dla mnie powoduje on
> jeszcze wiekszy za przeproszeniem burdel w swiatowej tablicy routingu...

Tu się zgodzę. :-(

> Moge dac ci kilka odpowiedzi:

I wszystkie one nie są usprawiedliwieniem dla sensownego operatora. ;-)

> A jako zadanie praktyczne proponuje ci zmusic TPSA aby rozglosila dowolna
> klase innego isp (NASK, Ipartners (uhhhaahaaaahaaa ;-))), POL34 -
> cokolwiek)...

Nie mówmy o polskich realiach, tu dziki kraj jest. :-(
(Acz gdzieś widziałem przykład /24 rozgłaszanej przez TPSA i IPartners.)

p.