Re: Kiedy ktoś zrobiporządekz IRCnetem ?

Autor: Marcin Krakowiak (m.krakowiak_at_fiber.net.pl)
Data: Sun 28 Apr 2002 - 15:30:28 MET DST

Robert Redziak wrote:

> Jest przez nią wydelegowanym administratorem serwera/usług.

czyli user IRCnetu w przypadku niedogadania sie z IRCOPEM powinien napisac pismo do przelozonego
administratora... a moze administrator jest najwazniejsza osoba na uczelni bo moze profesorom zablokowac
dostep do maila ?

> Jeśli będziesz sprzedawał wycieczki do mojego lasu i nagle ten
> las ogrodzę, to też będziesz mi zarzucał wyrządzenie wymiernej
> szkody Twojej firmie? Oparłeś swój biznes na złym założeniu. Że
> możesz sprzedawać dostęp do czegoś, co nie jest Twoje.

proponuje Ci glebokie zastanowienie nad tym jak w tej chwili dziala Internet
ja w kazdym razie sprzedaje dostep klientom, po to zeby mieli dostep do "lasu" (miedzy innymi twojego),
oczywiscie mozesz za wstep do lasu pobierac oplaty, wykarczowac kawalek lasu, zablokowac dostep przez
postawienie plotu itp., mozesz ich nawet wypedzic...
klienci kupuja u mnie dostep po to zeby wchodzic do lasu, co wiecej nie wiedza co ich moze spotkac, jest tez
sporo czynnikow wplywajacych na to jaki las wybiora

> O? A to jest zakaz tworzenia/istnienia innych sieci niż IRCNet?

nie, ale IRCNet nie istnieje tylko na serwerach IRC na polskich uczelniach, nie ma tez technicznych
przeslanek, zeby uruchomic dodatkowe serwery w Polsce

> Jeśli naobiecywałeś klientowi gruszek na wierzbie? Ja się wcale
> klientom nie dziwię.

dyskutujesz o moich uslugach? na jakiej podstawie snujesz takie przypuszczenia?

> dial-upów, to czego się spodziewałeś? Głaskania po główkach?
> Dociekania sposobu, komu, kiedy i który adres IP zostanie
> przydzielony?

no i zaczelismy prace nad jednym z rozwiazan zaproponowanych przez IRCopa
  Co zrobić:
    - skonfigurować sieć w taki sposób, żeby nie było możliwe
    wchodzenie z zewnątrz na wdzwaniające się pecety
  lub
    - skonfigurować DNS (dynamic dns?)
  lub
    - skonfigurować (przezroczysty) identd

niestety otrzymalem maila
  Po każdym liście typu:
     Posluchaj no ty kur..
  odkładam decyzję o kolejny miesiąc. Jak na razie termin
  podjęcia decyzji w sprawie now-acc jest przewidziany na
  maj 2001 i może ulec zmianie.

IMO topic by sie nie pojawil gdyby nie podejscie IRCopow

> Jeśli nie panujesz nad swoimi userami, to kto ma nad nimi
> panować?

drogi internetowy macho.... Ty pewnie panujesz nad wszystkim

> Zastanawiam się, czy można to traktować jako groźbę karalną, czy
> nie.

nie wiem, ja w kazdym razie nie mam kontroli nad klientami
i nie wiem tez czy ktos wlicza to w swoje ryzyko pracy na uczelni

pzdr, MK http://www.max.pl