Re: Prawo, spam a "adres publicznie dostepny w Internecie".

Autor: Przemyslaw Popielarski (premax_at_hot.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 23:13:52 MET DST

"Szymon Sokół" <szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl> napisał:
> Śliczny wywód, tylko nie jest to odpowiedź na moje pytanie. Czy adresy,
> które podałem, są danymi osobowymi, czy nie są?

Uwazam, ze nie, bo one tylko moga sugerowac, ze mamy do czynienia z
rzeczywistym imieniem i nazwiskiem wlasciciela, natomiast wcale tego imienia
i nazwiska zawierac nie musza. Nie mamy i nie mozemy miec na podstawie
adresu email o tym zadnej informacji.

Jak wspomnialem w liscie do Andrzeja, nawet adres ulicy z numerem domu i
miastem - mimo, ze unikalny jak adres email - nie jest dana osobowa (bo sam
adres nie okresla tozsamosci).

Jesli zgadzasz sie ze zdaniem powyzej, to kolejna analogia:

Czy jesli mieszkasz na ulicy Szymona Sokola 47 m. 8, to samo podanie adresu
(unikalnego przeciez i scisle zwiazanego z Toba) oznacza, ze podaje sie
TWOJE dane osobowe ?

> Jeśli nie są, to co - poza PESELem - jest daną osobową?

Dane okreslajace tozsamosc.
Co to jest tozsamosc?

--
../ premax