Re: Prawo, spam a "adres publicznie dostepny w Internecie".

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.WYCIEP-TO.pl)
Data: Thu 04 Apr 2002 - 18:55:13 MET DST

"Przemyslaw Popielarski" <premax_at_hot.pl> napisał w wiadomości

> Kazdy (np. p. Mis Uszatek) moze sobie zalozyc adres
> Szymon.Sokol_at_jakas-domena.pl i nie znaczy to, ze ten adres bedzie dana
> osobowa, bo nie sposob skojarzyc adres Szymon.Sokol_at_jakas-domena.pl z p.
> Szymonem Sokolem z Krakowa, pracujacym na AGH.
>
> Nie sposob nawet skojarzyc ten adres z samym Misiem Uszatkiem, ktory
zalozyl
> sobie ten adres, wiec nie jest to ani dana osobowa Misia Uszatka ani
Twoja.

> Natomiast swojego PESEL-u nie zmienisz, tak samo nie zmienisz (zasadniczo)
> swojego imienia i nazwiska.
>
> `Szymon Sokol, AGH, Krakow` jest wysoce prawdopodobnym wskazaniem na tego
> wlasciwego Szymona Sokola. A szymon.sokol_at_cos-tam.pl jest wskazaniem
> niewiele bardziej prawdopodobnym od mis.uszatek_at_cos-tam.pl.

Wydaje mi sie ze w ustawie o ODO skupiono sie na ochronie danych o osobie, a
nie zapewniono ochrony samej osoby przed naduzyciami wynikajacymi z
pokrewnego
tematu jak przetwarzanie danych umozliwiajacych przekazywanie informacji w
sposob zindywidualizowany (czyli np. marketing bezposredni)

Otoz o ile adres mailowy nie zapewnia identyfikacji osoby, o tyle zapewnia
sposob
przekazania informacji osobie, o ktorej niekoniecznie nadawca musi chciec
cokolwiek
wiecej wiedziec. Ma to taki sam charakter jak gole dane w postaci numeru
komorki, albo skrytki/skrzynki pocztowej czy adresu mieszkania,
bez powiazania z imieniem i nazwiskiem.

To o co walczymy ze spamerami nalezy opierac nie na UoODO tylko na
przepisach
regulujacych dzialania handlowe, gospodarcze, marketing bezposredni itp.

P/