Re: Fachowcy o adresach typu PI kontra PA

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.WYCIEP-TO.pl)
Data: Mon 07 Jan 2002 - 17:32:51 MET

"Grzesiek Pawelski" <gpawelsk_at_elka.pw.edu.pl> napisal
w wiadomosci

> Wlasnie to mialem na mysli piszac o deagregacji,
> oglaszanie na zewnatrz malego kawalka.
> Wazne tez zeby nie odfiltrowali go na brzegu
> (pfx roglaszanego przez ISP 2).
> Chcialem zalatwic cos takiego 1.5 roku temu, rozmawiajac
> z Najwyzsza Instancja TPNET dostalem negatywna odpowiedz.
>
> Ale widze ze sa odstepstwa od reguly, albo to jest nowa regula.
> Moze podzialaly zalecenia Ripe.
> Jak ktos to wyjasni, to prosze o info na grupe.

Community 5617:103 oznacza w tpnet no_export za hranice.
Jesli wiec tego drobnego prefiksu nie puszcza na zewnatrz,
to klient uzyskuje tylko loadbalancing w obszarze peeringu z tpnetem
oraz bezwzgledny priorytet ruchu z zagranicy na jakichs innych swoich
laczach - do momentu awarii. Wtedy zacznie dzialac zwykly prefix
obszerniejszy /16 i ruch backupowo z zagranicy przyjdzie tpnetem.

Jest to logiczne i dla tpnetu optymane kosztowo jesli lacze jest
sprzedane jako tranzyt :) wpp. tpnet nie lubi balaganu w adresach
i rozumiem ze powinien miec silne opory.
Takich rozwiazan w pulach PA tpnetu naliczylem slownie dwa.

P/