Re: Polskie serwery IRC i skanowanie portów

Autor: Maciej Anczura (shog_at_icm.edu.pl)
Data: Fri 04 Jan 2002 - 22:51:51 MET

Łukasz 'ptashek' Szmit wrote:
> Czy Wy - a pewnie wielu z Was korzysta z polskich zasobów IRC - uważacie, że
> takie zachowanie (nawet jeśli "jakoś tam" uzasadnione) jest normalne?
> Bo ja twierdzę, że jest po prostu chamskie nawet jeśli ma "światły" cel.
> Ale to moja opinia... zgoła różna od opinii administratora poznan.irc.pl
> Sami zobaczcie (log ze snorta):
> SCAN Proxy attempt 2002-01-03 19:28:34+01 150.254.64.64:4774 217.11.130.86:8080
> INFO - Possible Squid Scan 2002-01-03 19:28:34+01 150.254.64.64:4770
> 217.11.130.86:3128
> I tak regularnie - co 24 godziny.
> [...]

Nie bardzo rozumiem co ten list mial udowadniac, ale juz tlumacze;
od niedawna wszystkie ircserwery w polskiej czesci ircnetu przy kazdej
probie polaczenia sprawdzaja czy na hoscie klienta nie ma przypadkiem
openproxy [1080, 3128, 8080]. Jesli proxy pozwala na connect do ircserwera
z zewnatrz, klienci z danego komputera nie sa wpuszczani. Zabezpiecza to przed
abuse na czyjs koszt, a nierzadko takze uswiadamia wannabe-adminow
o niepoprawnej konfiguracji. W owym dzialaniu nie ma regularnosci [wspomniane
24h], klienci sprawdzani sa tylko przy probie podlaczenia, wynik skanowania
jest przechowywany dosc krotko w cache.

--
Maciej Anczura