Re: Monopol NASK

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Sun 30 Dec 2001 - 20:20:47 MET

> Czy jakaś życzliwa duszyczka może mi, tak łopatologicznie, wytłumaczyć
> dlaczego jedyną firmą rejestrującą domeny w hierarchi pl jest ciągle NASK ?
> Czy to jest tak wielki problem zrobić mu konkurencję. Technicznie
> podejrzewam, żaden. Organizacyjnie trzeba by wlożyć nieco wysiłku, ale czy
> nikogo nie nęci taka kasa ? Jeśli nawet brać za rejestrację połowę tego co
> NASK to i tak jest to niezła sumka rocznie. Obłsuga techniczna kosztowała
> by ułamek dochodów, tym bardziej , że wielu providerów ma już dobrze
> rozwiniętą infrastrukturę. Czy to są jakieś zachamowania natury
> [...]

A czemu to by mialo sluzyc? Bo jesli tylko sciagnieciu kasy przez firmy
krzak-computers sp. z o.o. (praktyka pokazuje ze tej klasy "operatorzy"
krzycza najglosniej) i wprowadzeniu zamieszania to nie jest to dobry
pomysl. Zdecydowanie rejestracja domen powinna byc mono- lub bardzo
oligofirmowa. Poza tym co bys wybral? Rejestracje w NASK, TPSA czy
POL34? Bo mi NASK odpowiada z tychze najbardziej ;)

k.