Re: Łącze stałe w ....

Autor: Adam Gasiorski (agasiors_at_firma.interia.pl)
Data: Wed 19 Dec 2001 - 15:46:03 MET

> Firma "XSW" zobowiążuje sie do udostepnienia abonentowi:
> - portu o przepływowości 10Mb/s służącego do całodobowego połącznenia z
> internetem łączem stałym bez ograniczeń zasięgu.

Nie ma mowy w umowie dokad ta szybkosc....

> Dzisiaj sie dowiedziałem od pracwonika tejże firmy że łącze te ma
> przepustowość 10 MB ale tylko do bramy netówej firmy. Dalej jest to lącze
> 2Mb. Dodatkowo do tego łącza przyłączani sa nowi urzytkownicy, co powoduje
> dalszy spadek jakości i szybkosci połącznia.

W Internecie zawsze pojawia sie wezsze gardla, tu akurat znacznie
wczesniej. Ale tez nic na to nie poradzisz.. Nie dolaczysz sie do kazdej
sieci na swiecie z szybkoscia 10Mb/s....

> Zapytanie: czy to jest zgodne z umową którą podpisałem?
> I czy mogę zrezygnowac z tej umowy, żądając od tej firmy zwrotu opłaty
> instalacyjnej oraz strat wynikłych z niesolidności firmy? Chodzi oczywiscie
> o straty kóre mogę udowodnic - jestem w stanie to zrobić. Mam po porstu
> pracę, do kórej musze byćpraktycznie cały czas w sieci.

Mozesz zrezygnowac z lacza, ale odszkodowanie ? Nie da sie...
To normalna praktyka. Wykorzystuje sie zjawisko multipleksacji
statystycznej. To, ze nie zawsze skala jest prawidlowa do zastosowan to
wynik konkurencji ISP (2Mb/s w IPartners moze kosztowac 4000zl, oraz
8000zl - czym sie roznia ? wlasnie odpowiednim przylaczeniem usera) oraz
niewiedzy uzytkownika. Wciaz argumentem przetargowym jest cena i "pasmo
do ?"...

        Adam Gasiorski