Re: Moderowanie / mordowanie polipa.

Autor: Shot (shot_at_hot.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 01:02:01 MET

Witam.

Hoody pisze:

> Zauwaz, ze istnieje cos takiego jak ewolucja!!!
> A polip wlasnie ewoluowal w kierunku byc moze nie zaplanowanym
> przez tworcow grupy, lecz jak najbardziej naturalnym.

Nasycenie polipa dyskusjami z trollem to naturalny kierunek ewolucji? To ja
przepraszam.

> Dlatego
> apeluje: pozwolcie grupie zyc wlasnym zyciem i zaprzestancie
> absurdalnego moderowania, ktore jak autor niniejszego watku
> nazwal celnie "mordowaniem".

Dlatego apeluję - popatrzcie, jak pomogło polipowi moderowanie. Dyskusje są na
temat, nie ma kolejnych wystąpień Eksperta i niekończących się z nim dyskusji,
przeplatanych uwagami "nie karmić trolli". Jeśli chcecie poczytać "the best of
Expert" to na pl.test od czasu do czasu pojawia się jakiaś odpowiedź na jego
post. ;o)

> Chyba ze wolicie sie kisic we
> wlasnym sosie i do tego czekac calymi dniami na opublikowanie (lub
> skasowanie) swojego (pilnego czasami) posta!

Czekałeś kiedyś całe dnie? Jeśli tak, to znaczy, że potrzeba więcej
moderatorów, a nie że moderacja jest z gruntu zła.

Wszystko tak naprawdę rozbija się o pytanie, czy polip powinien być grupą
natychmiastowej informacji o usterkach (jak pl.internet.komunikaty), czy
raczej grupą dyskusyjną, "poswieconą dyskusjom głównie na temat polskiego
Internetu, jego problemów, perspektyw rozwoju, wydarzeń związanych z
Internetem, kwestii organizacyjnych, spraw związanych z przydziałem IP czy
zarządzaniem domenami" (z opisu polipa) jak pl.news.admin. IMHO to drugie.

> Z powazaniem
> Hoody, bywalec wielu normalnych(!) grup dyskusyjnych

Pozdrav
-- Shot, bardzo zadowolony bywalec kilku moderowanych grup bez spamu i trolli

--
My mother always told me - you know a new medium is successful if people
produce porn, using it.