Re: Moderowanie / mordowanie polipa.

Autor: obi (obi_at_usun-to.skrzynka.pl)
Data: Thu 22 Nov 2001 - 00:55:07 MET

Michal Zalewski napisał/a:

> No to popros ladnie o wykoszenie wszystkich postow dotyczacych nie
> dzialania TPSa. I pozostalych providerow - bo klienci ACC, IPartners
> itp tez sie tu czasem odzywaja. I paru portali z kontami pocztowymi,
> typu Onet. Zobaczymy, co zostanie...

"Czasami" jest tu kluczowym slowem.

> To o co mi chodzi to bezsporne fakty:
> a) Moderacja polipa zostala wprowadzona jako dzialanie
> przeciwtrollowe,
> nie zas majace zmienic diametralnie jego charakterystyke,

IMHO moderator nie odrzuca postow zgodnych z tematyka grupy, wiec jak
moderacja moze zmienic jej "charakter"?

> b) Obecnej charakterystyce polipa jako wzajemnego helpdesku
> moderacja szkodzi,

Polip nie jest wzajemnym helpdeskiem, jezeli uwazasz ze taka grupa
jest potrzebna - odsylan na usenet.pl jest tam opis jak zakladac nowe
grupy.

> c) Nawet przy Twojej interpretacji przeznaczenia polipa, moderacja
> nie spowoduje zwiekszenia sie popoulacji ludzi piszacych na
> tematy inne niz obecne awarie. Obecnie, owa populacja produkuje
> moze kilka watkow na "tematy organizacyjne" czy na temat
> "przyszlosci Internetu" i inne wspomniane miesiecznie.

Polip zostal wlasnie po to stworzony, aby bylo gdzie przedyskutowac
te kilka spraw organizacyjnych miesiecznie.

> Moje konkluzje:
> a) Wartoscia polipa dla wiekszosci ludzi jest niesienie pomocy
> w czasie awarii.

Grupy dyskusyjne nie sa tworzone "dla wiekszosci ludzi" sa tworzone
aby ludzie o okreslonych zainteresowaniach mogli dyskutowac na
interesujace ich tematy. Scisle okreslone tematy.

> b) Owa wartosc nie stoi w sprzecznosci z zalozeniami grupy.

Stoi, wyraznie napisano w opisie grupy iz na jej lamach nie jest
udzielana pomoc techniczna.

> c) Utrata owej wartosci przy okazji usuwania Experta podwaza
> sens istnienia polipa dla wiekszosci smiertelnikow,
> pozostawiajac go jako cos stosownego do naprawde znikomej
> ilosci dyskusji.

Czy sie to komus podoba czy nie polip wlasnie po to zostal zalozony.

> No i?:P

Problemy uzytkownikow tepsy sa dla mnie czysta abstrakcja:) A jako
ciekawostke dodam ze wlasnie niedawno dotarlismy z nasza amatorska
siecia do budynku gdzie miesci sie cyfrowa centrala tepsy:) Padla
propozycja coby sie do nich przejsc i zaoferowac im dostep za
niewielkie pieniadze:) Biedaczki, tyle razy juz slyszalem jak sie
skarza na "warunki techniczne" ze oni tam w centrali to pewnie nawet
telefonow z wyjsciem na miasto nie maja:)

Pozdrawiam
obi
obi_at_skrzynka.pl