Re: Neostrada w TPSA

Autor: Pawel Sikora (psi_at_polbox.WYCIEP-TO.pl)
Data: Sun 11 Nov 2001 - 17:27:02 MET

"Ryszard Rączkowski" <warschau_at_post.pl> napisał w wiadomości
> "Piotr KUCHARSKI" <chopin_at_sgh.waw.pl> napisał:

> A tak na poważnie:
>
> 1) Mnie tam rybka, na IRCu bywam sporadycznie,
> 2) Wiesz, jak kretyńsko jest rozwiązanie logowanie i wylogowywanie przez
> WWW?!
>
> UWAGA! Żeby się wylogować, muszę wejść na panel www.login.neostrada.pl/
> podać swoje user&pass, wówczas serwer infomuje mnie, że właśnie się
> zalogowałem(!), poczym pokazuje mi okienko, na które mam kliknąć chcąc
> zrobić log-out, poczym na kolejnej stronie pyta mnie, czy ja jestem
> sure?

> [...]

RAczej sama nie wymyslila.
To jest krok w kierunku modelu dostawcy uslug zintegrowanych,
ktorych szczegolowy wybor dokonuje sam abonent. Koncepcje
bramy uslugowej lansuje samo cisco i proponowane rozwiazania
sa praktycznie takie same jak te nowosci w noestradzie.
Za chwile moze bedzie mozna sobie wlaczyc (za oplata)
wiekszy upstream na jeden dzien itp. rzeczy.

Pytanie jest takie, czy silna pozycja neo (znaczy dostepnosc
geograficzna i powiazanie z monopolista) wymusi stosowanie
tego modelu u innych dostawcow broadbandowych dla prywatnego
abonenta (kablowki i sieci osiedlowe niezwiazane z inicjatywami
mieszkancow), czy tez taki model nie przebije sie przez opor
ze strony mentalnosci Polaka, ktory nie przywykl placic za
wszystko wokol, a wrecz odwrotnie.

P/