Re: faq i www

Autor: McZapkie (McZapkie_at_klej.pl)
Data: Tue 30 Oct 2001 - 14:23:15 MET

In pl.news.mordplik Lukasz Kozicki <lkozicki_at_atelier.pl> wrote:

: Ile razy widzę tego typu chamskie posty napisane chyba przez jekiegoś
: dzieciaka, mam ochotę napisać RFD o całkowite odcięcie od usenetu
: ludzi piszących z darmowych adresów... czy nie uważacie, że prędzej czy
: później okaże się to nieuniknione (odcięcie, nie napisanie) ?

Odcinanie takiej mozliwosci bedzie wylewaniem z miski zlotego piasku
wraz z brudna woda.
Taka metoda jest moze korzystna dla grup takich jak
pl.internet.polip,
w ktorych wiekszosc stanowia ludzie zwiazani zawodowo z sieciami
i komputerami, ale byloby to mordercze dla innych grup.
Znam wiele osob, ktore maja duzo do powiedzenia w danej
fachowej tematyce, i uzywaja darmowych adresow - bo
po prostu nie pasjonuja sie internetem na tyle, zeby
za email placic - i tak dobrze ze w ogole zechcialy
zaistniec na forum.
Inna sprawa, ze takie osoby czesto sa przeplaszane przez
netwandali i infoterrorystow.

Uwazam natomiast, ze powinna byc udostepniona mozliwosc
jednoznacznej identyfikacji uzytkownika korzystajacego
z lacz tpsa - niekoniecznie numer telefonu, moze byc
jakis unikalny numer identyfikacyjny zwiazany z dana
stacja elefoniczna.
Chodzi o to, zeby ta identyfikacja byla
udostepniona uzytkownikom newsow - w naglowku
czy jakos tak.
Jak to zrobic technicznie i czy sie da - to nie wiem.

Pozdrawiam,

MC

--
http://www.kolej.pl/~mczapkie
Anti-spam fake address, glue 'o' to k_lej