Re: Cenzura Cenzura Cenzura Projektu R&D self(EGO)

Autor: Heniek (heniek_at_poczta.gazeta.pl)
Data: Fri 26 Oct 2001 - 08:57:04 MET DST

Użytkownik "adam / konta.pl" <adam_at_konta.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Czy ktos dysponuje fotkami wiadomego osobnika badz adresem zamieszkania?
> Pytam z zupelnej ciekawosci bo jest w mojego wojewodzctwa.. kto wie, moze
> moj sasiad!?
> Poprostu zaczalem sie bac o przyszlosc swojego zdrowia psychicznego ;-)

  ------------- Początek -------------

  Wszystko, co chcieliscie wiedziec o Expercie, ale baliscie sie zapytac

  Wydanie drugie, poprawione. Praca zbiorowa powstala przy wspolpracy
  providerow, KGB, CIA, NSA, Department of Defense, Department of Justice,
  Department of Agriculture, National Oceanic and Atmospheric
Administration,
  UOP, firm komputerowych, Polmos SA, ORBS, Sony, Microsoft i pani Hani
  (dla tej ostatniej wielkie podziekowania). Praca opiera sie o publicznie
  dostepne informacje; chwilami nieco humorystyczna, ale jednoczesnie
  staralismy sie o zachowanie rzetelnosci.

  1) Dane podstawowe:
  -------------------

  Imie i nazwisko: Dariusz Slawiec
  Telefon: +48 32 266 xx x8 (dane pociete dla ochrony niewinnych)
  Adres: 41-200 Sosnowiec, ul. Koscielna 4x, m. x
  Pseudonimy: Expert, Dariusz, Jacek, Pastor, DariusJ, etc
  Urodzony: szacunkowo kolo 1965-70 lub nieco wczesniej
  Zamieszkanie: Katowice, mieszka z matka lub babcia (?)
  Wyksztalcenie: prawdopodobnie studia na Politechnice lub Uniwersytecie
                   Slaskim
  Zawod: nie ma stalej pracy, dorywcze interesy, tlumaczenia z
                   niemieckiego?
  Jezyki: polski biegle, angielski na poziomie srednim, niemiecki
                   w stopniu trudnym do okreslenia

  Expert posluguje sie dosc biegle 'formalnym' jezykiem polskim, ma powazne
  problemy z pisaniem biegle i bezblednie w jezyku angielskim. Umiejetnosci
  'oficjalnego' pisania nie ida niestety w parze ze zdolnosciami w innych
  aspektach komunikacji werbalnej na bardziej abstrakcyjnych plaszczyznach
  (jak na przyklad rozumienie kontekstu, zlozonej argumentacji czy intencji
  rozmowcy). Brak stalej posady sugeruja godziny, w ktorych wysyla posty,
  a dzieje sie to wlasciwie przez caly czas z domu, oraz fakt mieszkania z
  matka lub inna kobieta, z ktora nie jest jego partnerka - i, w koncu,
  jego posty na pl.praca.szukana na temat uslug programistycznych. Expert
  wielokrotnie podkreslal, iz nie ma kobiety, poza tym zdajduje to
  potwierdzenie
  w jego mentalnosci oraz zachowaniach i nawykach omowionych pozniej. Nie
jest
  jasne wyksztalcenie Experta - posluguje sie tytulami magistra, doktora,
itp,
  wydaje sie to jednak byc co najmniej dyskusyjne. Prawdopodobnie pomocna
  moze okazac sie tu wizyta w bibliotece US / POLSL i poszukanie rzekomej
  pracy magisterskiej Experta, ktora - jesli istnieje - moze byc nader
  ciekawym
  kaskiem dla kolekcjonerow.

  Trudno ustalic wiek - obecne przyblizenie opiera sie na zalozeniu, iz
  podjal studia w wieku 19-20 lat. Jesli byly to jednak studia wieczorowe,
  mogly byc podjete duzo pozniej. Sadzimy jednak, iz Expert nie ma mniej niz
  30 ani wiecej niz 40 lat.

  Nie jest jasny zwiazek Experta z kobieta z Warszawy, ktora pojawia sie
  na listach typu pl.soc.seks, pl.misc.paranauki, i posluguje sie nickiem
  Jasmine. Expert raz wyslal pytanie dotyczace wycieczki, podajac jej
e-mail,
  w domenie free.polbox.pl, jako adres kontaktowy. Potem ona sama zmieniala
  adresy, korzystajac z kont kki.net.pl, poczta.onet.pl, i zmieniajac sam
  username. Zarowno lokalizacja, jak i osobowosc tej osoby wybitnie nie
  pasuja do Experta.

  2) Historia
  -----------

  Wedlug danych DoJ i DoD, pierwsze wzmianki dotyczace Experta pochodza
  z roku 1993. Wtedy to pojawia sie nastepujacy artykul:

http://www.mit.edu/afs/athena.mit.edu/course/other/cdsdev/old/uu-gna/admin/d
  ocuments/articles_of_incorporation.html

  Jest tam wymieniony jako jeden z pieciu "initial directors", rzekomo
  reprezentujacy "Global University Poland". Jest to jedyny dokument w
  ktorym pojawia sie ta nazwa, potem Expert zmienia ja na "Global Electronic
  Multimedia University". Jedyne dokumenty zawierajace te nazwe wskazuja
  na GNA lub MIT, dotycza tylko "szkoly" experta, najczesciej linkuja do
  nieistniejacej strony w MIT/GNA. Oczywiscie zarowno GUP jak i GEM nigdy
  nie posiadaly statusu uczelni, nie wydaje sie tez, by ktokolwiek korzystal
  z uslug tych "instytucji".

  Expert posluguje sie wowczas adresem e-mailowym w domenie Uniwesytetu
  Slaskiego, slawiecd_at_usctoux1.cto.us.edu.pl, ktory juz nie istnieje (konto
  slawiecd). Zarowno wypowiedzi samego Experta jak i doniesienia ze zrodel
  niezaleznych sugeruja, iz byl on studentem POLSL, lecz jest prawdopodobne,
  iz w 1993 CTO US hostowalo konta studentow innych wydzialow lub nawet
  sasiedniej uczelni.

  Potem slad odnajduje sie 10/08/1994, kiedy wysyla na bionet.journals.note
  bionet.general call for papers dla conajmniej absurdalnych badan nad
  iloscia nowotworow u ludzi w zaleznosci od znaku zodiaku. Co ciekawe,
  CFP napisany jest poprawnym angielskim, najprawdopodobniej nie przez
Experta
  lecz przez trzy inne, tajemnicze postaci podpisujace sie pod tym tekstem:

http://iubio.bio.indiana.edu/R4226-20307-/news/bionet/journals/note/9408.new
  sm

  Owe tajemnicze osoby to Brodziak A., Kaszuba D., Romanowski W., oraz Ry M.

  Nastepnie, 26/08/1994 wysyla na trzy grupy z comp.cad.* absurdalny
  multipost nawolujacy do wysylania... adresow swoich stron domowych. W
  podpisie ma "G.E.M. University".

http://sigda.acm.org/Archives/NewsGroupArchives/comp.cad.synthesis/Aug1994/0
  319.txt

  Nastepny slad pochodzi juz z 1995 roku, Expert pisze na zagraniczne grupy
  z adresu bt489_at_torfree.net, na groups.google.com jest tylko kilka jego
  postow z tego czasu, od 12/95 do 03/96.

  Potem pojawia sie jako Darius Jack <dariusz_at_usa.net> w grudniu 1996;
  uzywa tego adresu az do konca 1998 roku, w miedzyczasie uzywa tez
  adresu gemnet_at_polbox.com i trafia z niego do ZKC ;)

  Nastepnym adresem jest juz znany nam expert_at_friko.onet.pl, ktory
  zaczyna kariere w grudniu '98... reszte historii zna chyba kazdy bywalec
  hierarchii pl.* (i grupy alt.jacek).

  3) Preferencje, osobowosc
  -------------------------

  Expert wydaje sie wykazywac zainteresowanie hazardem on-line. Wedlug
  tajnych danych pochodzacych od NSA, KGB oraz providera, oglada on
  strony poswiecone grze on-line, sciaga aplikacje pozwalajace na taka
  gre. Jak donosi NOAA, powolujac sie na dane CIA, Expert spedza wolny
  czas takze na ogladaniu stron poswieconych glownie erotyce i pornografii,
  w szczegolnosci amateurs / teen. Jest to kolejny argument dosc mocno
  przemawiajacy za tym, iz nie posiada partnerki (oczywiscie wciaz nie
  przesadza to sprawy). Anonimowi informatorzy donosza, iz czyta grupy
  takie jak:

    alt.binaries.pictures.erotica.pussy.firsthair
    alt.binaries.pictures.erotica.female.orgasm
    alt.binaries.pictures.erotica.female.spreadwide
    alt.binaries.pictures.erotica.panties
    alt.binaries.pictures.erotica.male.oral
    alt.binaries.pictures.erotica.groupsex
    alt.binaries.pictures.erotica.animal
    alt.binaries.pictures.erotica.female.genitalia.large
    alt.binaries.pictures.erotica.13-17
    alt.bainaries.pictures.erotica.groupsex
    alt.binaries.pictures.erotica.amateur.facials

  Na niektorych grupach w hierarchii pl.* pojawiaja sie wypowiedzi Experta
  dotyczace seksu, jednak nigdy nie moga byc traktowane powaznie. Tematyka
  grup zdaje sie ukazywac, w ktora strone dryfuja jego fantazje, lecz
  komentarz pozostawiamy uwaznemu czytelnikowi.

  Jak znow donosza nasi niezawodni informatorzy, Expert uwielbia wypowiadac
  sie na Usenecie oraz w innej korespondencji na tematy zwiazane z technika,
  nauka oraz biznesem. W wiekszosci przypadkow, jego korespondencja nie
  trwa zbyt dlugo, gdyz albo prezentuje dosc enigmatyczne i nie poparte
  argumentami przekonania, lub tez prosi rozmaite firmy i organizacje o
  ujawnienie szczegolow implementacyjnych pewnych technik (jak np. budowa
  terminali HIS Ericssona, kierowana do glownej siedziby i do polskiego
  przedstawicielstwa chwile po tym, gdy Expert otrzymal SDI).

  Expert bardzo czesto stwierdza, iz jest inicjatorem badz uczestnikiem
  licznych bardzo zaawansowanych technologicznie projektow
naukowo-badawczych,
  poczawszy od AI czy tez funkcjonowania Internetu, a skonczywszy na
  zupelnie niezrozumialych i enigmatycznych terminach, takich jak
"self(EGO)".

  Niestety, zaden z jego projektow nie znajduje zadnego potwierdzenia nie
  tylko argumentach (lub ich braku) przytaczanych w dyskusjach, ale takze
  w korespondencji, jakiejkolwiek innej aktywnosci, ani w umiejetnosci
  poslugiwania sie komputerem i Internetem jako takim.

  Expert wlasciwie nie interesuje sie grami komputerowymi, grafika,
  muzyka, programowaniem i innymi zajeciami, ktore pozwalaja zaangazowac
  sie w prace z komputerem. W pewnym stopniu uzasadnia to nadzwyczajna
  aktywnosc Usenetowa, z drugiej strony - jest zastanawiajace.

  Expert posiada niewielu przyjaciol, wiekszosc z nich wyjechala do
  innych miast lub krajow, nie utrzymuje z nim stalych kontaktow i nie
  odpowiada na jego maile. W listach wyslanych przez Experta pojawia sie
  nutka zazdrosci. Z tego wzgledu w korespondencji przewazaja posty
  na grupy usenetowe, nieliczne odpowiedzi na owe posty wyslane na
  priv, oraz skargi i pytania wysylane do firm i instytucji. Expert nie
  miewa dluzszych okresow korespondencji prywatnej ze znajomymi.
Zaobserwowano
  natomiast bardzo duza ilosc doniesien na swych oponentow lub na powszechne
  praktyki panujace w Internecie oraz Usenecie w szczegolnosci, na ogol
  wysylane w zupelnie nietrafione miejsce i pozostajace bez odpowiedzi.

  W postach usenetowych sugeruje posiadanie wiedzy i dostepu do materialow,
  ktore w zadnym stopniu nie znajduja potwierdzenia w uzyskanych danych, lub
  tez w sposobie korzystania z komputera jako takiego. Jednym z nagminnych
  zachowan Experta jest powolywanie sie na posiadanie umiejetnosci lub
wiedzy
  - a to umiejetnosci programowania w jakims jezyku, a to znajomosci RFC,
  a to prawa - polaczone rownoczesnie z nieumiejetnoscia wymienienia
  jakiegokolwiek przykladu lub powolania sie na jakikolwiek dokument.
  We wszystkich z kilkudziesieciu zaobserwowanych przypadkow, Expert
zaslanial
  sie argumentami takimi jak to, iz z jakichs powodow rozmowca nie jest
  godzien jego odpowiedzi; jednoczesnie Expert kontynuuje swoje fantazje,
  wyliczajac swoje umiejetnosci i zajecia - od prawnika, przez tlumacza
  przysieglego, bieglego sadowego, programiste - na listach typu
  pl.praca.szukana
  itp.

  Nie znajduja takze potwierdzenia jego deklaracje na temat licznych
  publikacji naukowych w gazetach oraz serwisach informacyjnych (zwlaszcza
  w swietle problemow z jezykiem angielskim). Zauwazalne jest natomiast to,
  iz Expert nie wymysla wszystkich rzeczy, ktore probuje wmowic innym. Jego
  przekonania wynikaja najczesciej z przypisywania blednej wartosci
  informacjom
  i doniesieniom. I tak na przyklad po wyslaniu kolejnego absudalnego i
  pozostawionego bez odpowiedzi doniesienia na jakas osobe, czesto
  jakakolwiek zmiane w jej zachowaniu traktuje jako skutek swych dzialan.
  Dodaje do tego tylko, iz efekt zostal osiagniety dzieki 'wspolpracy' z
  jednostka, do ktorej wysylal swe doniesienia. Podobnie jest z
odpowiedziami
  na pytania - czesto kurtuazyjna i nic nie znaczaca odpowiedz traktuje jako
  zainteresowanie, chec wspolpracy, dodaje do tego to, iz zainteresowani
  chca kupic jego technologie (ktore, nawet jesli istnieja, nie wzbudzily,
  wedlug korespondencji, jakiegokolwiek zainteresowania rozmowcow).
Oslawiona
  juz korespondencja z Google, w ktorej zaoferowano mu rzekomo wspolprace,
  i usprawniono engine dzieki jego sugestiom, wygladala w nastepujacy
sposob:

  Thanks for writing to Google.

  We read all of the email we receive and try to send personal responses
  to each message.

  This note is just to let you know that we've received your letter, and
  you should hear from us soon. If you are interested in adding
  Google's award winning search services to your site, please see
  <URL:http://www.google.com/services/> for more information.

  Nie poddajac sie, Expert zaproponowal wspolprace:

  Google Inc.,

  Dear Sirs,

  i received my Ph.D. in computer science and would like to work for
  Google on voluntary basis to design some web interfaces to your search
  engines to let me test, the most advanced internet/usenet search
  technology.

  virtually yours,
  Jacek Darius

  Odpowiedz byla prosta - kolejny auto-responder i nic wiecej...

  Wierzy w anonimowosc w Internecie. Expert unika poslugiwaniem sie imieniem
  i nazwiskiem. Ciezko powiedziec, czy jest to wina wrodzonej
podejrzliwosci,
  czy tez po prostu specyfika osobowosci Experta, ktory wlasciwie nigdy nie
  zabieral glosu w nieformalnych kwestiach takich jak sztuka, kultura,
milosc,
  seks, aborcja, preferencje w jakimkolwiek temacie - ktore potrafia byc
  motorami wielomiesiecznych dyskusji na Usenecie. Expert bardzo
sporadycznie
  bierze udzial w sporach o wyzszosc systemow czy oprogramowania, co
  jest conajmniej zastanawiajace. Jest to wszak idealna pozywka dla
  trolla i temat pozostawiajacy niewielu komputerowcow obojetnymi.

  Expert dosc czesto pada ofiara internetowych oszustw, zartow czy tez
  wlasnej nieumiejetnosci zrozumienia sieciowych realiow; wlicza sie w to
  nieudana proba uzyskania tytulu doktora przez siec oraz rzekome wlaczenie
  w poczet hierarchii koscielnej. Aplikacje o tytul doktora Expert skladal
  na tak wybitnych uczelniach jak Uniwersytet Poludniowej Afryki, przy
  okazji proponujac im pomoc przy rozwiazywaniu problemow sieciowych - ktora
  odrzucili.

  Oprocz wspomnianej wczesniej wiary w anonimowosc, oraz dziwnie malej
  ilosci przeslanek na temat zainteresowan i preferencji, Expert zyje
  w lekkiej paranoi. Wlicza sie w to poszukiwanie spiskow, a takze
  uzywanie rozmaitych programow majacych zabezpieczyc go przed atakami
  hackerow. Nalezy podkreslic przy tym, iz Expert ma znikome pojecie
  o bezpieczenstwie komputerowym, choc najwyrazniej programy sprawuja
  sie dobrze, gdyz Centrum Kontroli Internetu twierdzi, iz nie zanotowano
  wlaman na jego maszyne. Tym niemniej Expert twierdzi, ze nie oglada
  stron WWW ze strachu przed wirusami.

  Nieprawdziwe wydaja sie jakiekolwiek przeslanki na temat tego, iz Expert
  jest postacia wykreowana przez innego czlowieka, ktory bawi sie w ten
  sposob. Podejrzewamy raczej, iz jest on sfrustrowanym wlasnym zyciem
  czlowiekiem, ktory szczerze i gleboko wierzy w rzeczywistosc, ktora sam
  sobie kreuje.

--
Pozdrawiam,
Heniek