SDI, TPSA, routing, tech help plz

Autor: Cugi (cugixxx_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 Oct 2001 - 08:41:28 MET DST

Mam powazny problem. Swego czasu zamiescilem post o niewdziecznej TPSA ktora
"podmienila" półki i stad problemy z jakoscia polaczenia.
OKAZALO SIE TO NIEPRAWDA, tzn nieszczesne półki nie sa niczemu winne. Chwala
bogu bo moglbym wtedy wyrzucic to SDI ( a raczej zwrocic :-P )

PROBLEM:
na poczatek polecenie : tracert www.onet.pl >> eh.txt
a oto zawartosc pliku

Trasa ˜ledzenia do www.onet.pl [213.180.130.200]
przewyľsza maksymalnĄ liczbC przeskok˘w 30
  1 22 ms 21 ms 21 ms 213.76.187.210 odpowiednich
tras trwaˆych.
  2 136 ms 34 ms 32 ms 213.76.187.209 odpowiednich
tras trwaˆych.
  3 29 ms 29 ms 30 ms z.wro-ar2.do.wro-r1.tpnet.pl [195.205.0.129]
odpowiednich tras trwaˆych.
  4 95 ms 297 ms 229 ms war-r2.do.wro-r1.tpnet.pl [194.204.175.7]
odpowiednich tras trwaˆych.
  5 41 ms 40 ms 42 ms kra-r1.do.war-r1.tpnet.pl [194.204.175.46]
odpowiednich tras trwaˆych.
  6 138 ms 208 ms 265 ms do.kra-ar1.z.kra-r1.tpnet.pl [213.25.5.62]
odpowiednich tras trwaˆych.
  7 68 ms 43 ms 50 ms z-tpnet2.onet.pl [194.204.135.158]
odpowiednich tras trwaˆych.
  8 68 ms 307 ms 61 ms www.onet.pl [213.180.130.200]
odpowiednich tras trwaˆych.
-ledzenie zakoäczone.

Routing wydaje sie byc prawidlowy na szczescie. Ale to akurat nieistotne,
mnie interesuja tylko pierwsze 2 routery: czyli IP:
 213.76.187.210 oraz 213.76.187.209
Jestem mieszkancem Swidnicy (Dolny Slask) i posiadam SDI. Telefonowalem do
Walbrzycha aby zglosic fizyczna usterke routera. Niestety okazalo sie ze w
tym temacie niewiele moglem sie dowiedziec, tzn nikt nie mial wiekszego
pojecia o routerach. Na propozycje aby podano mi numer do Wroclawia, gdzie
moglbym zglosic to, ew. dowiedziec sie czegos o tych routerach, zasugerowano
mi abym zadzwonil do Warszawy poniewaz we Wroclawiu tez routerami sie nie
zajmuja.
No coz dostalem bezplatny numer 0.800 120 810 i proboje sie bezskutecznie
dodzwonic. Na razie nici. Troche mnie zdziwil fakt ze aby dowiedziec sie
czegos o lokalnych routerach musze nagabywac stolice. Stad ten post, mam
nadzieje ze ktos mi pomoze.
Otoz 2 router jest fizycznie uszkodzony, lub nieprawidlowo skonfigurowany,
lub tez najzwyczajniej jest po prostu marnej jakosci i podlega wymianie
poniewaz obniza jakosc polaczenia..
Tzn. Router nr 1 IP 213.76.187.210 dziala bez zarzutu. Krystaliczne
polaczenie, stabilne, ping zelazny w granicach 20 z niewielkimi odchylami.
Natomiast router nr 2 IP 213.76.187.210 ma "stop klatki", tzn nie gubi
pakietow, ale je opoznia wystarczajaca aby uznac to za usterke techniczna.
Ping na nim osiagam nieco powyzej 30, i taki powinien byc z powiedzmy max
30% odchylami.
TYMCZASEM CO PARE SEKUND NA TYM ROUTERZE WYBIJA PING 200-300 , czasem 500.

Nawet w tym traceroute widac to troche, zalezy jak sie trafi, ale lepiej
badac to komenda "ping", wtedy widac duzo wyrazniej. To jest
niedopuszczalne.
Paradoksalnie nie wiem gdzie to zglosic, nie wiem nawet gdzie ten router
stoi. Prawdopodobnie we Wroclawiu. Fakt faktem KAZDY UZYTKOWNIK SDI ze
SWIDNICY i okolic, pewnie na nawet z WALBRZYCHA laczy przez ten router, i
kazdy z tego powodu ponosi straty. Lacze jest BEZNADZIEJNE, ale chyba wg
TPSA "nie wazne ze zle dziala, wazne ze dziala", bo teoretycznie to dziala,
nie gubi pakietow tylko dostaje od nich czkawki. Wiem ze przecietny
uzytkownik nie zauwazy zrazu roznicy jesli jego korzystanie z dobroziejstw
internetu konczy sie na www albo czacie, bo te opoznienia sa wtedy malo
znaczace. Ale jesli ktos chcialby nawiazac jakiekolwiek stabilne polaczenie
z jakimkolwiek serwerem poprzez ten router wtedy juz wychodzi szydlo z
worka.
Wiem co sie nasuwa w odpowiedzi: przeciazenie laczy. BZDURA. Korzystam z
netu 18.00 h na dobe, o roznych porach ale najczesciej w nocy. Przez 3
miesiace holokaustu ( tak musze to juz nazwac) nie zauwazylem zadnej
roznicy, laguje non-stop o kazdej porze dnia i nocy , z tym ze w dzien
ogolnie pingi sa podwyzszone z natury rzeczy. Ale nie o srednie pingi sie
rozchodzi tylko i te czkawke calodobowa, ktora trwa juz od 3 miesiecy.
Dopiero wczoraj udalo mi sie W KONCU znalesc przyczyne tak beznadziejnej
jakosci polaczenia u mnie i co za mna idzie w calym rejonie.

Dobra to tyle bo juz mnie rece bola. Mam tylko pytanie czy ktos mniej wiecej
orientuje sie w strukturze tej sieci i zna jakiekolwiek szczegoly techniczne
odnosnie tych routerow.

Podana przeze mnie usterka routera jest na szczescie bardzo latwa do
sprawdzenia, wystarczy wykonac w ms-dos banalny "ping" tego routera kilka
razy.
Moze tez ktos wie gdzie zglosic ten problem ( tylko plz zadnych 0-800... z
melodyjkami ale zerowym odzewem)
W koncu jeden przeklety ROUTER psuje wielu ludziom nerwy.

: