Re: Nowela do Ustawy o Ochronie Danych Osobowych - adres IP moze

Autor: Dariusz (dariusj_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 20:27:19 MET DST

Michal Zalewski napisał:

> No i co w tym odwrotnego?;) Oba pelnia jakas funkcje, oba przetwarzaja,
> jak twierdzisz, dane osobowe, oba dzialaja nielegalnie ;)

Nie.
Router ma licencje legalnosci dzialania w sieci.
Otrzymal go producent.

> Policja wielokrotnie udowodnila, ze numer rejestracyjny pozwala
> zidentyfikowac posiadacza pojazdu, wobec tego numer rejestracyjny to dana
> osobowa?

Dostep do rejestrow pojazdow nie jest publiczny.
Dostep do archiwow Usenetu jest publiczny.

> Na ogol skonczonego, moj drogi... podstawa jest chocby umozliwienie
> ewentualnego tropienia przestepcow sieciowych...

A czy obowiazek wspolpracy z policja wynika z zakresu obowiazkow admina
?
Jaka jest podstawa prawna okreslania czasu archiwizowania logow i poczty
klientow ?

> Nie, policja nie archiwizuje logow.
Ale pytalem sie ciebie nie jako policjanta a adminstratora serwera.
To ze policja nie archiwizuje logow serwerow to chyba powinno
standardem.

Ale czy mozesz byc tak, ze ktos ma znajomego policjanta i mu robi
archiwizacje wszystkich logow i poczty klientow i udostepnia na zasadzie
prywatno-sluzbowej ?

Natomiast jesli jestem providerem, i
> ktos wlamie sie z mojej sieci, policja bedzie oczekiwala, iz dostarcze im
> informacje pozwalajace ustalic kto wtedy korzystal z mojego systemu
> dostepowego. Bez logow, nie bylbym w stanie tego zrobic.

Ale jaka jest podstawa prawna archiwizowania tych logow, zawierajacych
numery IP,
ktore moga zostac uznane za dane osobowe ?

> Oczywiscie. Dlatego kazdy provider archiwizuje takze poczte.

Jaka jest podstawa prawna dozywotniego archiwizowania przez ISP poczty
prywatnej klientow ?
W umowie z ISP nie ma takiej informacji.

> Kazdy to robi.

Czy Onet tez dozywotnio archiwizuje poczte klientow ?
Ta z dnia dzieisjszego, sprzed tygodnia, roku i wczesniej ?

Czemu ja jako klient nie jestem o tym informowany ?
Jacek