Re: Podpis elektroniczny - i co dalej?

Autor: Vizvary II Istvan (vizys_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 21:12:51 MET DST

Użytkownik "[cookie]" <c00kie_at_mediaport.pl> napisał w wiadomości

> jak dobrze poszukasz w sieci, to znajdziesz nawet moje klótnie z
> ekspertem sprzed bodajze 3 lat. powinno wystarczyc.

Jest to wystarczajaca rekomendacja :-))

> a w poprzednim poscie umknela mi tresc -

Ano wlasnie, tak troche po ekspercku wyszlo.

>chodzilo mniej wiecej o to,
> co (i kiedy) moze dac wprowadzenie podpisu elektronicznego szaremu
> wlascicielowi firmy internetowej/komputerowej etc.

Trudno powiedziec. To co możesz mieć z technologii dla siebie (autoryzacja i
kodowanie poczty w kontaktach ze znanymi partnerami lub w ramach
korporacji ) mozesz miec i dzis. Technologia podpisu według mnie najszybciej
się pojawi na styku urząd-firma lub bank-firma. Tym niemniej, gdy firmy
opanuja technologie (i pracownicy pozabieraja czytniki do domów:-)) może
się pojawić ze strony twoich klientów wykorzystywanie swoich certyfikatów w
innych usługach. (na przykład : szukam usługodawcę, które pozwoli mi do
mojego konta dotrzec za pomocą moich certyfikatów klienta SSL) W tym
momencie dla Ciebie bedzie to najwyżej - utrudnienie. (No chyba że jako
pierwszy zaoherujesz tego typu usługi i złapiesz jakichś poważniejszych
klientów co szczerze życzę)

Vizvary