Re: kbit

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Sun 30 Sep 2001 - 13:42:05 MET DST

Piotr Piasny wrote:

[...]
> Żeby było wszystko jasne to jeszcze pytanko:
[tu się wszystko zgadza]
> m - 1000k

Niii, małe m to mili- czyli jedna tysięczna (np. 1mg=10^-3g czyli jedna
tysięczna grama). W odniesieniu do bitów i bajtów podwielokrotności nie
mają żadnego sensu - nie można mieć ułamka bita.

> M - 1024K

Niestety, w zależności od kontekstu M może być zarówno 10^6, jak i 2^20 (a
G - 10^9 i 2^30). Wykorzystują to producenci np. twardych dysków podajac
rozmiary w GB, gdzie G=10^9, a nie przyjęte w informatyce 2^30.

> Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie, bo juz się zakręciłem jak
> chiński termos

Dobre :-) Mam nadzieję, że wyjaśniłem (jakby co, to znaczek ^ oznacza
podniesienie do potęgi).

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--  marcinf -at- globe.net.nz
|    | |  http://www.nowazelandia.prv.pl
strona antyspamowa: http://www.antyspam.prv.pl
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny w podpisie)