Re: tepsa blokuje pakiety ICMP

Autor: Mariusz Krukowski (kruk_at_ipartners.pl)
Data: Tue 25 Sep 2001 - 09:22:19 MET DST

Maciej Bebenek wrote:

> Użytkownik Marek L. Kozak <marko_at_cafe.terabajt.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3BAF762C.B4F52952_at_cafe.terabajt.pl...

> To, ze ktos blokuje sobie ICMP _W_SWOJEJ_SIECI_LOKALNEJ_ nie zasluguje, byc
> moze, na pochwale, ale w koncu jego deski....
>
> Od _OPERATORA_, szczegolnie dzialajacego z tak wysokim QoS, jak TP SA, mam
> prawo tego wymagac.

Czy oby na pewno masz prawo? Jest taki zapis w umowie?
OK, jeśli rzeczywiście jest - staraj się wyegzekwować.

Osobiście rozumiem operatorów, którzy ograniczają ICMP echo(-replay). Sytuacja
zaczyna powoli przekraczać granicę nonsensu, bo 10% lub więcej pasma
międzyoperatorskiego jest pochłaniana przez tego typu pakiety. Co gorsza,
coraz więcej osób używa narzedzi diagnostycznych, za to odsetek tych którzy
potrafią poprawnie zinterpretować ich wyniki - drastycznie spada.
Sam jestem ciekaw jak to się wszystko skończy. Może ktoś napisze transparent
proxy dla ping'a?