Re: Czy zna ktos w Posce _dobry_ (platny) serwer usenetowy?

Autor: Marek Iwanejko (miw_at_hehe.tpi.pl)
Data: Mon 24 Sep 2001 - 15:51:46 MET DST

Tomasz Stelmach <stelm_at_dontspamme_polbox.com> wrote:

> Oczekuje, ze np. w alt.binaries.images bedzie znajdowac sie zdecydowana
> wiekszosc artykulow, ktore powinny tam byc, i ze beda trzymane przez
> przynajmniej 3-4 dni....

Pełne alt.* to grubo ponad 220 GB / dobę, więc jeśli trzymasz
artykuły przez 5 dni to potrzebujesz > 1 TB macierzy
(i to bardzo szybkiej). Dolicz dodatkowe kilkadziesiąt GB na
indeksy do bazy artykułów. A do tego serwer musi tym bardzo
szybko czytać i wyszukiwać, bo nie chcesz przecież czekać kika minut
na każdego posta.

Inny aspekt - codzinnie potrzebujesz sciągnąc te 220 GB więc
do samych feedów potrzebujesz wtedy łącze rzędu 25-30 Mb/s.

Znam taki newsrouter który codziennie rozsyła ponad 1.1 TB(!)
newsów do innych serwerów. Policz sobie średnie obciążenie łącza
samymi newsfeedami a zrozumiesz dlaczego takie coś w warunkach
polskich naprawdę ciężko zrealizować.

pozdr,
 m.

--
Usuń "hehe" z mojego adresu aby do mnie napisać.