Re: Spa,

Autor: JotDe (sp5nor_at_rubikon.pl)
Data: Tue 18 Sep 2001 - 16:07:07 MET DST

Użytkownik "Jacek" <pastor21_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

> Sam sobie idz do swoich Marsjan. Czy "kretyn" to marsjanskie
pozdrowienie
> ?
Zaglądamy do encyklopedii na onecie i widzimy:
"Kretynizm - patrz matołectwo.

Matołectwo, kretynizm, wrodzone zaburzenie rozwojowe, związane z
niedorozwojem gruczołu tarczowego, występujące na terenach podgórskich
ubogich w jod(wole endemiczne).

Objawy: niedorozwój umysłowy, duże rozmiary głowy o szerokich
ciemiączkach, niski wzrost, tępy wyraz twarzy, powolność ruchów i
senność, zwolniony chód, mowa bardzo ograniczona, bełkotliwa, czasem
głuchota. Język powiększony, nie mieści się w jamie ustnej. Leczenie
polega na podawaniu preparatów tarczycy."

Głuchota. To by się zgadzało. Mówią MU: "idź, nie chcemy z Tobą
gadać", ON nie słyszy.
"Leczenie polega na podawaniu preparatów tarczycy."
No to już wiemy, co może pomóc, tylko jak podać to przez łącze
internetowe?

JotDe