Re: Neostrada

Autor: Marcin Bohosiewicz (marcus_at_venus.wis.pk.edu.pl)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 12:19:41 MET DST

Tommy <tm1_at_poczta.fm> wrote:
> Cytaty:
>
> "Zdajemy sobie sprawę z tego, że wielu klientów czuje się rozczarowanych
> nowymi zasadami Neostrady. Myślę jednak, że nowości (szczególnie zaś
> dynamiczny adres IP) są korzystne dla naszych abonentów"

Tak, tak, tak... proponuję dla korzyści abonentów wprowadzić dynamiczne
numery telefonów :->>>>> Przecież TPSA też woli jak abonent dzwoni niż
jak ktoś do niego dzwoni....

> (R. Galiński - Neostrada)
>
> - Ciekawe podejscie, wiem ze klient bedzie rozczarowany, ale swoje
> robie...Druga sprawa - jakie nowosci? Mozliwosc 'kupowania' MB? Nie, sorry,
> to pewnie ta nowosc, ze juz od 512 Mb za jedyne 426zl / mies dajecie uplink
> 128 kilo.

Za ile? Ktos tu upadł na mózg z takimi cenami... Za tyle to można mieć
łącze 1Mbps z wyjściem przez Ebone i prawidłowo działającym supportem.

Apropos supportu: używam łącza 128/64 od AsterCity. W *niedzielę* rano
łącze przestało działać. Po telefonie na bezpłatny numer supportu, przyjęli
zgłoszenie, powiedzieli że za godzinę bedzie sygnał. Po godzinie sygnał
się pojawił, ja zacząłem korzystać z łącza i... po jakiś 5 minutach dzwoni
pan z AsterCity i pyta się czy wszystko jest już OK. Łącze działało juz
właściwie, więc "Tak, oczywiście. Przepraszamy za kłopot. Dziękuję.".
A łącze za ile? Za 130 złotych miesięcznie bez limitów, stały IP,
nawet można reva zmienić. Brawo dla AsterCity!

Poza tym, mam możliwość porównania: AsterCity 128/64, Neostrady 256/64
i ZigZag SDSL 256/256 i jaki efekt?
Na AsterCity i ZigZag mogłem spokojnie ściągać w ciągu dnia pliki ze świata,
na Neostradzie sączyło się jak krew z nosa. A co robiłem? Konfigurowałem
notebooki i potrzebowałem sterowników. To co na AsterCity ściągało się
8-10KB/s przez Neostrade szło 1-2KB/s. Efekt taki, że dzięki TPSA straciłem
dobre kilka godzin cennego czasu. Skonczyło się na ściągnięciu przez ACC.
ZigZag zachowywał się podobnie do AsterCity. 10-15KB/s z IBM'a...

> "Co do limitów przesyłania danych, ta sprawa jest bardziej skomplikowana.
> Chcemy wprowadzić ograniczenia po to, by niejako skłonić internautów do
> rozsądnego dysponowania połączeniem. Przesyłanie gigabajtów danych bardzo
> obciąża sieć. "

Jeżeli kupuję *stałe* łącze to nie po to, żeby CDROM'y koleją wozić!
Przy cenie 5gr/MB wychodzi 35PLN za 700MB płytke... to już kurierem taniej
i znając stan łącz TPSA pewnie szybciej :>>>>

"Starzy wyjadacze" pamiętają NASK z przed kilku lat... wtedy padł pomysł
wożenia danych koleja. Może do niego powrócic?
TCP/IP over PKP... ciekawie to brzmi:)

> A co mnie to k. obchodzi, ze to obciaza siec? To po co to uruchamiali ? A, i
> jeszcze klienci beda mogli sie nauczyc "rozsadnego dysponowania
> polaczeniem". No to juz jest cos, musze przyznac.
Co to znaczy "rozsądnego" ??? Cos mi to przypomina serwis d. Unitry jak
sie telewizor zepsul: "A po co pan tyle oglądał telewizję?" :-/

M.

PS. Firma która miała w/w Neostrade od października zmienia łącze.

--
-| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - marcus_at_venus.pk.edu.pl == |-
-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus_at_pld.org.pl      == |-