Re: Jak dziala podpowiedz DID YOU MEAN w wyszukiwarkach internetowych ?

Autor: Mirosław Moczyróg (mirekm_at_post.pl)
Data: Mon 10 Sep 2001 - 06:23:41 MET DST

Jacek wrote:

> Dzisiaj zobaczylem ze rowniez Altavista uzywa podpowiedzi Did you mean.
> Wpisalem: +Komenda +Glowna +Policji
> a otrzymuje taka podpowiedz:
>
> Did you mean: +Komondor +Glow na +Policy
> czyli z Komendy zrobil sie Komondor
> z Glowna: Glow na
> z Policji : Policy

To elementarne:

-wszystkie 'e' poprzedzone 'm' zamieniane sa na 'o',
-wszystkie 'a' poprzedzone 'd' zamieniane sa na 'or',
-wszystkie 'na' zamieniane sa na ' na',
-wszystkie 'i' poprzedzone 'j' na 'y'

Wiem, bo pisalem cos takiego kumplowi na zaliczenie z AI.

> Piwo temu stawiam kto powie wedlug jakiego algorytmu to dziala.

Fosters + frytki poprosze ( nie lubie bez frytek). Wszystkie proby
wykrecenia sie od naleznego mi piwa zaskarze do prokuratury w Wellington
i Auckland, biblioteki Kongresu, GIODO i ZTM Warszawa (tylko nie pytaj
co ma z tym wspolnego ZTM).

pozdrawiam,

mirek