Re: tele2 i wpisy w ripe

Autor: agorplus_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 21 Aug 2001 - 16:06:53 MET DST

> Kilka dalszych odpytan upewnilo mnie w przekonaniu, ze klienci
> owej firmy sa dopisywani jak leci, bez podzialu na prywatnych
> /instytucjonalnych.
>
> Pomijajac juz dyskusyjna sensownosc opisywania sieci skladajacej
> sie z czterech adresow, chcialem zapytac jak w swietle GIODO
> i tym podobnych wynalazkow wyglada publikowanie takich danych.

Niby maja obowiazek uzupelniac na biezaco baze RIPE, ale warto przygladnac sie
jak ma sie biezacy stan sieci i routingu do wpisow w przypadku innych LIR-ow.
Nie pokrywa sie, jezeli juz, to wylacznie w przypadku wiekszych podsieci i to
glownie w zakresie wlasnych.

Pol biedy, gdy LIR ma dynamiczne dial-upy, wtedy pula adresow jest przeznaczona
dla dial-up i RIPE nie sciga ich, ale w przeciwnym wypadku mozna wyciagnac
konsekwencje wobec LIR-a, a kara moze byc sroga... Kazda siec ma byc wpisana i
juz, ale ze az tak doklanie...eeee... nieladnie...

TELE2 lekko przesadzilo, wystarczy rozmowa osoby odpowiedzialnej za kontakty z
RIPE i znajacej tresc ich dokumentow, prawnika i juz mozna miec doskonale
wytlumaczenie. Wpisy beda zgodne z ustawa, regulaminem RIPE...
A teraz moge miec takie problemy, ze 10 prawnikow w 10 wieczorow nie pomoze...

Janusz