Re: Chello powraca demon predkosci?

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_spam_is_lame.nzs.pl)
Data: Sun 19 Aug 2001 - 23:07:41 MET DST

W artykule <9lo2g5$l5j$3_at_news.onet.pl>, "Mark" <dragon_at_ceti.pl>
napisał(a):

> Po pierwsze:
> ustawionym kodowaniu uzywac pliterek???? U kazdego wyjda krzaki:((

A jak to zmienić w PAN0.9.6???
To działa tak, jakby miał na sztywno ISO-8859-1 wpisane. Próba ustawienia
właściwego kodowania daje podkreślenia w miejscu polskich liter.
Poprzednia wersja tego programu prawidłowo kodowała polskie literki, ale
nowa wersja jest zupełnie niekompatybilna wstecz.

> Po drugie - sprawdzalem przed chwila - www.plusnet.pl laduje sie w
> calosci w czasie ok. 1-2 sekund... sorry, ale mialem kiedys modem, i
> watpie by mi sie to na nim udalo osiagnac:))

Spokojnie. Ja czytam pocztę modemem przez pop3 właśnie z PlusNETu (tam
mam skrzynkę) i 12 maili miałem dziś za kilka sekund.
Z tym PlusNet'em to zależy też, o której się łączy. Próbowałem 2 tygodnie
temu (jak miałem tylko chello do dyspozycji) łączyć się z tym i szło to
wolniej niż z modemu.

> Ech, mocno przesadzasz:)
> sredni ping to okolo 170ms, a laduje sie tez calkiem przyzwoicie:)

To dlaczego było średnio powyżej 300 ms???
Przy modemie miałem 110 ms, gdy nie była zapchana bramka NASK-TPNET.

> To sobie wybrales okres..:)
> Sory, ale Twoje wyniki nie sa miarodajne - to byl akurat okres, kiedy,
> delikatnie mowiac, "cos im sie popieprzylo" ;) Awaria routera we
> Frankfurcie, zrabany routing.. Fakt, wtedy sie slimaczylo:((

???!!!!
Co ma awaria we Frankfurcie do połączenia z polskimi serwerami?
A w ogóle, to co to za lamerstwo wychodzić poza Polskę i spowrotem do
Polski. Nie każdy uzytkownik internetu łączy się tylko z zagranicznymi
serwerami? Cudze chwalicie, a swego nie znacie?
Taki routing, jak podałem wcześniej jest adekwatny do sytuacji: jechać do
Warszawy z Krakowa, ale nie drogą nr 7 lub A4 potem 1 i 8, lecz A4 do
końca, potem betonówą aż do Berlina, z Berlina gdzieś tam pod Francję i
spowrotem do Polski i tam wiejskimi drogami do Warszawy.

> radykalnie spadł.
>
> Znow sie nie zgodze:)
> Czy transfer rzedu 50-60 KB/s to radykalny spadek? Owszem, nie z
Polski,
ja mówię o przykładach z Polski, a _NIE_ z zagranicy.

> ale Ty generalizujesz, wiec ja tez moge:)

Tylko do ilu spadek?
Do takiej wartości, że w Krakowie nie dało się połączyć z _ŻADNYM_
polskim serwerem IRC. A na modemie się dało.
Poza tym na początku sierpnia próbowałem też ściągnąć mp3 z jednego z
polskich serwerów i szło to nie z takimi prędkościami, lecz ok. kilka
kB/.s.

> Sorry, ale ten przyklad jest dobijajacy:))) Czyzby Cie WPUSCIL serwer
> krakow.irc.pl gdy miales chello?:))) serwery *.irc.pl sa dla chello po
> prostu niedostepne, i mozesz sobie traceroute zapuszczac do woli:))))

Poczytaj sobie RFC1459. Od kiedy to ping timeout od pewnego momentu
oznacza, że serwery są niedostępne?
Otóż: gdy serwer IRC jest niedostępny, to zwraca "no authorization" czy
coś w tym rodzaju, a tymczasem była cisza i po chwili było ping timeout.
A w kwietniu u tej osoby dało się łączyć z polskimi serwerami IRC.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC
mailto:swierk_at_plusnet.pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755