Zmiana VATu na ulsugi teleinformatyczne

Autor: JG (jg_at_pvd.pl)
Data: Fri 17 Aug 2001 - 13:09:25 MET DST

Dzis nasza ksiegowosc dostala "Biuletyn informacyjny dla sluzb
ekonomiczno-finansowych" nr 24 z 20.08.2001(!), w ktorym jest napisane:

"W dzienniku ustaw nr 80 z 2.08 pod pozycja 88 opublikowano ustawe (...) o
zmianie opodatkowania towarow i uslug.
(...)
W zalaczniku nr 3 do Ustawy zawierajacym wykaz towarow i uslug objetych
stawka podaktu w wysokosci 7% dodano pozycje 88 - Uslugi Teleinformatyczne.
Ustawa weszla w zycie 10 siepnia 2001 r."

Poniewaz GUS nie ma zdefiniowanych takich uslug jak "uslugi
teleinformatyczne" (jest np. transmisja danych, ale nie jest to _doslownie_
to samo), chcac miec pewnosc, ze fiskus nie bedzie nas scigal za zle
naliczony VAT postanowilem szukac informacji w Urzedzie Skarbowym.

Chodzilo mi o sprzecyzowanie terminu "uslugi teleinformatyczne" - czy w jego
zakres wchodzi tylko "transmisja danych", czy takze np. uslugi hostingowe,
hoteling etc. ?

Urzad Skarbowy nie wiele wiedzial - postanowilem siec szukac informacji u
zrodla.
Ministerstwo Gospodarki skierowalo mnie do departamentu (dokladnie juz nie
pamietam nazwy) zajmujacego sie "takimi uslugami". Tam skierowano mnie do
Ministerstwa Finasow, gdzie po ok. 6 telefonach dotarlem do osoby
kompetentnej.

Uzyskalem odpowiedz "NIE WIEM, pytalem Ministra Lacznosci, w GUSie i nikt
nie udzielil mi odpowiedzi".

W ostatecznosci wlasnie jade zaniesc w zebach pismo do Urzedu Skarbowego z
prosba o definicje - obawiam sie jednak, ze zajmie to zbyt wiele czasu. W
mysl przepisow fakture trzeba wystawic w ciagu dwoch tygodni(?) od wykonania
uslugi. Ale nikt nie wie jaki VAT naliczyc - 7, czy 22%.

Czy ktos z Was wystepowal juz do US w podobnej sprawie i ma odpowiedz
(chocby ustna, bo o pisemnej nawet nie marze)?

Przepraszam za przydluga tresc, ale sprawa wydaje sie byc dosc wazna...

JG