Re: NASK, domena i cudzy znak w nazwie

Autor: Tomasz Piłat (poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 21:47:56 MET DST

In pl.internet.polip Jacek <pastor21_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Adres IP poza adresem jest takze numerem. Bez duzego wysilku znajdziesz
> "IP number" w Altaviscie.
Nie ty jeden robisz ten błąd.
BTW, czemu nei w google?
No i czy były tam linki do RFC?

> 32 bitowy adres to nadal jest numer, a jedynie format zapisu adresu w formie
> dziesietnej po 8 bitow z rozdzielajacymi kropkami zmienia go w inna forma zapisu
> numeru. 0-127.0-127.0-127.0.127
I to niby jest 32 bity?

> To sie nie przyjelo poniewaz literowy opis klawiszy jest znacznie mniej
> czytalny, z uwagi na wielkosc czcionki.
SMSy też się nie przyjeły....

> a jaka jest powszechna , gdy to przyporzadkowanie jest jednoznaczne ?
Znajdz odpowiednie RFC. Nawet w Altaviście.

> Nie.
> Napisalem przeciez ze czyszcze przedpole, aby sie skoncentrowac na istocie
> problemu
> a nie problemach ubocznych, ktore nie maja znaczenia dla przedmiotu dyskusji.
Napisałeś, że likwidacja domen likwiduje problem.

> To o czym piszesz to aliasowanie. Informacje o dzialaniu serwerow wirtualnych
> znajdziesz pod adresem:
> http://www.microsoft.com/mind/defaulttop.asp?page=/mind/0197/javaserver.htm&nav=/mind/0197/inthisissuecolumns0197.htm

1) W tym wypadku to żadna różnica czy robie "IN CNAME" czy "IN A".
2) Wprowadziłem korekte do DNSu, proszę:

profit.redakcja.pl. has address 195.205.251.70
autosukces.redakcja.pl. has address 195.205.251.70
www.redakcja.pl. has address 195.205.251.70

3 nazwy serwisów pracujące na JEDNYM IP. Jak sobie wyobrażasz to po
likwidacji nazw domenowych?

Acha. To jest BAAAAAAARDZO powszechna praktyka w Internecie.
Jak myślisz, czemu się tak robi?

> pozostamy dzisiaj przy IP
Znowu, zero odpowiedzi.

IPv6 to tak samo IP jak IPv4 o którym mówisz.
Ponawiam więc pytanie: czy widziałeś adres v6?
Czy uważasz że będzie dobrze wyglądał?

Poza tym, natywne sieci v6 już działają, jest ich coraz więcej i za kilka
lat cały internet będzie ich używał.

> Nie mowie o Nasku.
NASK wystąpiłtu tylko dlatego, że jest autorytatywnym DNSem dla .PL.
Najwyraźniej nie masz pojęcia jak działa DNS.

> Wszystkie wyszukiwarki domen dzialaja tak, ze wpisujesz nazwe domeny a serwer
> odpowiada wolna albo zajeta.
> Serwer www oczywiscie rejestruje zapytanie, jak kazdy serwer www.
Moje serwery części zapytań nie logują - ale to tak na marginesie.

> Pomiedzy czasem zapytania a zgloszenia rejestracji uplywa nieraz okres czasu
> ktory nie powinien byc wykorzystany przez nikogo poza zainteresowanym.
> Zatem nie wpisywanie konkretnej nazwy ale jedynie sprawdzanie gestosci zbioru
Ale po co? Skoro mogę się odpytać o istnienie danej domeny BEZ pośrednictwa
żadnych stron www. I każdy może to zrobić. K A Ż D Y.

Poncki