Re: NASK, domena i cudzy znak w nazwie

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 16 Aug 2001 - 12:22:03 MET DST

Magdalena Fabrykowska napisał:

> Z praktyki:
> Moj luby chcial zarejestrowac domene w hierarchii pl. Niestety okazalo sie, ze nazwa jest
> zastrzezonym znakiem towarowym. Oczywiscie NASK na prosbe o podanie wlasciciela
> odmowil odpowiedzi na to pytanie i wyslal nas do urzedu patentowego. Okazalo sie, ze
> znak towarowy jest, dotyczy jednak tylko niektorych obszarow dzialanosci komercyjnej a
> mysmy chcieli tylko postawic sobie serwerek domowy w tej domenie. Uprzejma
> urzedniczka poinformowala mnie, ze praktyka odsylania na drzewo przez NASK jest
> [...]

Nie bardzo rozumiem w czym problem.
Przeciez standardowa procedura polega na pisemnym zwroceniu sie wlasciciela znaku towarowego
z zapytaniem czy wnosi zastrzezenia co do rejestracji domeny,
jezeli odpowiedz bedzie, ze nie wnosi zastrzezen teraz, ani w przyszlosci to z powrotem z
odpowiedzia do NASK.
Gdy nie wyrazi zgody to nalezy negocjowac ( adwokat, rzecznik patentowy, prywatna rozmowa).
Gdy nie udzieli odpowiedzi to j.w.

Wydaje sie ze taka procedura jest jasna i prosta i tania w realizacji dla wnioskodawcy.
Nieistotne jest czy rejestrujesz domene na potrzeby domowe czy nie.
Istotne jest ze domene mozesz w kazdej chwili scedowac na inny podmiot gospodarczy i wtedy
tamten podmiot wejdzie w spor prawny.