Re: Archiwa usenetowe a nagłówki

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 13 Aug 2001 - 23:05:24 MET DST

Franz Maurer™ napisał:

> Zapomniales o binariach - jest przynajmniej kilkadziesiat grup z
> softwarem, mp3 i mpg w ktorych wrze jak w ulu.
> Newsfeeds.com ma kilka serverow dedykowanych tylko grupom binarnym a i
> tak ograniczaja transfer dla usera do 8 giga/dobe.
> Podobno sa tacy co sciagaja wiecej :)

> Google operuje nowa technologia - jej polskim klonem jest produkt
> XOR'a - Netsprint: http://netsprint.icm.edu.pl/o_serwisie.html

"Net.Sprint wykorzystuje algorytm zbliżony do zastosowanego w
 wyszukiwaarce Google.com uważanej za jednš z najlepszych, najszybszych i
najprecyzyjniejszych na świecie. "

Rozumiem ze to autoreklama, ale co robi Net.Sprint czego nie robia inni.
Przeciez rozproszone wyszukiwanie to standard od czasu powstania pierwszej
wyszukiwarki www w Cernie.
Wieloczynnikowe rangowanie dokumentow robia wszystkie wyszukiwarki.
Zestaw operatorow logicznych oferuja wszystkie wyszukiwarki.

XOR czy Net.Spring powoluje sie na podobienstwo z Google i jego doskonalosc.

I moze i tak jest, ale ja tego nie widze.
Ogolnie jakosc pracy wyszukiwarek jest ponizej sredniej i nie nalezy oczekiwac
wyraznej poprawy
z uwagi na bledne zalozenia przyjete przy budowaniu wyszukiwarek.

Tak dlugo jak kryteria wyszukiwania nie beda budowane indywidualnie, a nie
tylko wkladane rozne slowa to wynik bedzie srednio przyzwoity czyli odpowiedni
wedlug rozkladu normalnego.

(cytat)
. Szybkościš działania. Dzięki unikalnej, rozproszonej architekturze oraz
optymalizacji rozwišzania
 Net.Sprint jest jednš z najszybszych istniejšcych wyszukiwarek.
(koniec cytatu)

Od czego net.sprint jest szybsza ?
Gdzie sa testy szybkosci dla archiwow www,
gdzie mozna przeczytac test porownawczy z Yahoo/Altavista /Google/Lycosem
i efekty poszukiwania ?

Niestety teoria budowy wyszukiwarek nie przystaje do rzeczywistosci.
Nadal podejmowane sa usilowania uznawania stron www jako rekordy zbioru.
a przeciez tak nie powinno sie robic.

Wyszukiwarki typu Google/Lycos/Altavista/Yahoo nadal sa w fazie raczkowania
efekt wyszukiwania bywa nieraz dobry, bo przypadek odgrywa duza role i nieraz
sie cos zlapie na wedke.
Ale nadal wyszukiwarki nie przedstawiaja zadnego formalnego dowodu, ze efekt
ich pracy prowadzi do okreslonego celu.
Niestety jest to model z poczatku 20 wieku, wyszukiwanie przez przesiewanie ,
przez sita o roznej grubosci oczek, a potem slynny algorytm wyszukiwania danych
osobowych ibm
gdzie wybrane wedlug klucza kartoteki byly podnoszone na drutach wsuwanych w
odpowiednie
oczka i te karty kartoteki, ktore nie opadly, to spelnialy kryteria
poszukiwania.

I obecne wyszukiwarki dzialaja dokladnie tak samo jak wyszukiwanie sitowe z
poczatku 20 wieku.
Jedynie przybylo wiecej sit, a juz operatory logiczne to kazdy sobie sam
potrafi przetlumaczyc na
wyszukiwanie sitowe.

Zatem codziennie miliony ludzi korzystaja z internetowych wyszukiwarek i godza
sie ze to co znajduja nie spelnia ich kryteriow wyszukiwania w 50% czy mniej,
ale nie maja dostepu do lepszych narzedzi, bo wyszukiwanie sitowe lepszych
wynikow wyszukiwania nie potrafi zapewnic.

A publikowane kryteria, algorytmy wyszukiwania informacji w internecie na www
(znanych jest okolo 100) jedynie napedzaja komercje w internecie i firmy
reklamowe buduja tysiace ringow reklamowych ze stronami zbudowanymi wedlug
kryteriow wyszukiwania,
aby sie ich strony zalapaly w czasie kazdego wyszukiwania.
A ring powoduje to, ze niewazne czego szukamy, bo slownik slow jest rozproszony
na setkach stron www tworzacych webring i zawsze bedzie strona www ktora sie
zalapie na wyszukiwania
z referencjami do pozostalych i klient zostanie skanalizowany przez ring.

Zatem strony www nie biorace udzialu w konkurencyjnym wyscigu moga byc nadal
notowane na miejscach 100+ i moga nigdy byc nieosiagalne, niezaleznie od
zamieszczonych tresci.
Gdyz komercja je ustawi w rankingu na ostatnich miejscach.