Re: Polski Infoseek - R.I.P.?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 03 Aug 2001 - 12:24:54 MET DST

Jarosław Strzałkowski napisał:

> Miał być EOT, ale jednak ciężko zdzierżyć: sš tacy co zamiast "anonimowych"
> masowych banerów wolš kupić bardzo banery wšsko personalizowane - droższe,
> ale nieporównanie bardziej skuteczne (czyli można ich mniej kupić - to się
> opłaca). Dlatego też skuteczność wyszukiwarek jest także w interesie
> usługodawcy.

Ile takich ma Onet ?
Ile Onet traci nie majac tysiecy "anonimowych" masowych, tanich banerow ?
Poza tym odkad Onet.pl jest wyszukiwarka ?

Ja mowie o Altaviscie i innych wielkich, ktorzy rzadza swiatem internetu.
Z wyszukiwarki Onetu nigdy nie korzystalem, gdyz zasada jest prosta:
po co mam wyszukiwac w malej bazie danych, gdy moge w najwiekszej na swiecie.

Czy Onet kupi pelne archiwa Usenetu, WWW i bedzie je indeksowal ?
Z pewnosci nie kupi, ani nie bedzie indeksowal swiatowego internetu.

A jezeli nie, to wielcy sie jedynie umocnia, zarabiajac miliony dolarow z
banerow reklamowych.

Ale porownanie nie jest wlasciwe bo Onet to portal, a wyszukiwarki to
samodzielne wyszukiwarki,
finansowane przez miliony banerow.
Inna, globalna skala problemu, inna kasa, inne zyski.

EOF