Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Wojtek Zak (zakvoy09_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 02 Aug 2001 - 21:13:33 MET DST

Użytkownik "Bronek Kozicki" <brok_at_rubikon.pl> napisał w wiadomości
> "Wojtek Zak" <zakvoy09_at_poczta.wp.pl> wrote
> nie będzie, ponieważ protokół IP nie daje możliwości budowania połączeń
> real-time. "real-time" oznacza _gwarancję_ zadziałania w _określonym_
czasie
> , i zwykle ten określony czas jest dosyć krótki. Protokół IP nie ma
> parametru, który by powodował że dany pakiet w _określnym_ czasie zostanie
> dostarczony od nadawcy do odbiorcy, że nie wspomnę o przetworzeniu pakietu
> przez stos nadawcy i odbiorcy, itd. Połączenia komutowane, w
przeciwieństwie
> [...]

Poddaję się, nie mam już sił przekonywać dalej. Wydaje mi się, że w tym
krótkim
fragmencie popełniłeś 4 błędy.
Np. kto lub co zmusza cię do przyjęcia założenia,
że to na protokole IP, a nie na rozwiązaniach sprzętowych, trzeba oprzeć
utrzymanie się w założonym przedziale krótkich opóźnień w transmisji
pakietów. Prezecież w efekcie ograniczenia ilości danych wejściowych można
wyeliminować
możliwość przeciążania łącz, przepełniania buforów, utraty pakietów itp. ;o
czywiście w sieci o prostej topologii.

Cóż, weź pod rozwagę np. to, co znaleźć można choćby na stronach University
of Michigan (są to publikacje IEEE):

http://kabru.eecs.umich.edu/harts/

D. Kandlur, K. G. Shin, and D. Ferrari, ``Real-time communication in
multi-hop networks,'' IEEE Trans. on Parallel and Distributed Systems,
October 1994, pp. 1044-1056.

A. Indiresan, K. G. Shin, and D. Kandlur, ``Real-time communication in
point-to-point networks,'' in Proc. IEEE Workshop on Real-Time Operating
Systems and Software, May 1992, pp. 152-156.

albo

The Real-Time Computing Laboratory (RTCL) is a research group within the
Computer Science and Engineering Division, in the Electrical Engineering and

Computer Science Department at the University of Michigan.
Researchers in the RTCL conduct basic research in the areas listed below,
and applies the basic research results to real-life applications.

- Quality-of-Service (QoS) sensitive computation and networking, especially
focusing on Internet services and applications

To efekt 3 minut pracy z wyszukiwarką.

Przypominam streszczenie mojego poglądu: w sieciach z komutacją pakietów
jest możliwy real time networking.
Dla ułatwienia: sieć Internet to NIE jedyna sieć IP na Ziemi.

Trzeba by spytać kogoś pracującego na jakiejś uczelni i będącego na bieżąco
w tematyce; zawodowo zajmującego się tymi zagadnieniami teleinformatyki.
Niestety, jedyny mój znajomy pracujacy w tej dziedzinie na Politechnice
Gdańskiej jest na urlopie.

Sorry, ale uważasz, że masz rację - uważaj dalej. Wycofuję się z dalszej
dyskusji. Musiałbym ze dwa dni posiedzieć w Internecie i się dokształcić.

Jeśli dla ciebie wykładnią są koślawe zapisy w polskiej ustawie,
byc może mające na celu stworzenie furtki dla kilku firm, aby mogły
świadczyć telefoniczne usługi międzynarodowe i miedzystrefowe w oparciu o
VoIP wbrew ustawowemu monopolowi i warunkom koncesji dla operatorów
niezależnych ...
A w negocjacjach z Unią liczy się Polsce na minus, że chcemy okresu
ochronnego dla monopolu w połączeniach miedzynarodowych, podczas gdy go już
dawno nie ma.

Pozdrawiam

Wojtek Żak