Re: Spammerzy odpowiadaja

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 28 Jul 2001 - 15:39:56 MET DST

czoper napisał:

> "Jacek" <pastor21_at_poczta.onet.pl> wrote in message
>
> We czwartek rozszerzyli ustawe o ochronie danych. Danymi osobowymi sa
> wszelkie informacje "dotyczace zidentyfikowanej lub mozliwej do
> zidentyfikowania osoby", a jest to mozliwe przez powolanie sie na jej numer
> identyfikacyjny badz tez cechy fizyczne .... [ciach]
> To z wyborczej, wiekszy artykul byl w Zyciu - czytalem ale nie mam bo nie
> kupuje tej gazety, wiec nie moge zacytowac. To w zyciu byl wlasnie ten
> przyklad o spoldzielni

Kto wnioskowal zmiane ustawy ?
Bo ok. miesiac temu rozmawialem na ten temat z biurem giodo, wskazujac ze
wspolpracownicy Echelona potrafia wykorzystac dowolne informacje z internetu
dla identyfikacji osob.
Kiedy zmiana wchodzi w zycie i co dalej z ksiazkami telefonicznymi abonentow
prywatnych ?

Dogodnym rozwiazaniem wydaje sie wniesienie kolejnej noweli do ustawy i
zdefiniowanie rejestrow publicznych i wylaczenie danych osobowych zawartych w
rejestrach publicznych z zakresu obowiazywania ustawy.

Skrajnym przypadkiem ostracyzmu jest przyjazd krewnego z zagranicy i
niemoznosc spotkania sie z rodzina, ktora zmienila miejsce zamieszkania a
odszukanie nowego miejsca zamieszkanie uniemozliwia ustawa.

Mnie ten problem dotknal juz w kraju. Co z tego ze krewni mieszkaja w
Szczecinie czy 3miescie
gdy nie znajac adresow nie moge dostac numeru telefonu, a nie mogac zadzwonic,
nie moge sie dowiedziec adresu , a skoro nie mam adresu to nie moge ich
odwiedzic.

Wygodne jest natomiast korzystanie z white pages, internetowych ksiazek
telefonicznych
abonentow prywatnych w Stanach/Kanadzie/Australii.

Wpisujac w wyszukiwarce nawet samo nazwisko dostaje bez problemu adres
zamieszkania, numer telefonu, a 5-10$ kosztuje informacja o wszystkich
sasiadach mieszkajacych przy tej samej ulicy.

Jacek