Re: Tele2 również oskarża TPSA

Autor: Tomasz Wozniak (realhook_at_realhook.hack.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 23:13:38 MET DST

Użytkownik "Artur Skura" <arturs_at_iidea.pl> napisał w wiadomości

> art 135? TPSA ma ustawowo zagwarantowany monopol na międzynarodowe usługi
> telefoniczne.

Ok. To moze ktos podedukuje ze mna :)

"Ustawa - Prawo Telekomunikacjne
Art. 135. 1. Do dnia 31 grudnia 2002 r. nie można:
1) świadczyć międzynarodowych usług telefonicznych,
2) świadczyć usług międzynarodowych za pomocą sieci eksploatowanych przez
podmiot zagraniczny lub spółkę z udziałem podmiotów zagranicznych."

Grzebiac:

"Art. 2.
28) usługa międzynarodowa - usługę telekomunikacyjną polegającą na
transmisji lub kierowaniu sygnałów do zakończenia sieci lub jej punktu nie
będącego zakończeniem sieci, zlokalizowanego poza granicami Rzeczypospolitej
Polskiej,"
Art. 31
"usługa telekomunikacyjna - działalność gospodarczą polegającą na transmisji
lub kierowaniu sygnałów w sieciach telekomunikacyjnych"

Za cholere nie widze w tej ustawie definicji sygnalu, transmisji czy
kierowania sygnalem. Moze mam zwidy ;/
Jakim i czy wogle (chyba tak) sygnalem jest *cos* o nazwie VoiP.

Jedyne co mi sie skojarzylo to definicja telekomunikacji z:
"Art. 23
telekomunikacja - nadawanie, odbiór lub transmisję informacji jakiejkolwiek
natury, w szczególności: sygnałów, znaków, pisma, obrazów lub dźwięków, za
pomocą przewodów, fal radiowych bądź optycznych lub innych środków
wykorzystujących energię elektromagnetyczną."

Jednak nie wydaje mi to jednoznacznie rozwiazywac problemu definicji.

Tak na koniec:
"4. Rada Ministrów może znieść, w drodze rozporządzenia, w części lub
całości, ograniczenia, o których mowa w ust. 1, kierując się dążeniem do
rozwoju konkurencyjnego rynku usług telekomunikacyjnych, mając na uwadze, że
znoszenie ograniczeń powinno mieć charakter stopniowy, uwzględniający
niezbędną ochronę polskiego interesu."

Czy istnieje takie rozporzadzenie ?

Reasumujac: Ta ustawa ma jeszcze wiecej sprzecznosci niz mi sie wydawalo...

tw.