Re: Spammerzy odpowiadaja

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 14:55:17 MET DST

Pawel Krawczyk napisał:

> Ładnie to nazwali - ,,zgłoszeń o zastrzeżeniach'' ;) Ale to znak, że
> opłaca się wysyłać skargi do polskich spammerów.
>
> ==========================================================================
> From: "Stowarzyszenie Reklamy w Olsztynie" <info_at_reklama.olsztyn.pl>
> To: "Pawel Krawczyk" <kravietz_at_aba.krakow.pl>
>
> W zwišzku z dużš ilościš zgłoszeń o zastrzeżeniach co do ogólnodostępności
> adresów e-mail postanowiliśmy uprościć procedurę zastrzegania adresów
> e-mail. W chwili obecnaj aby zastrzec swój adres przed wykorzystywaniem
> [...]

Mam pytanie, jaka jest wykladnia GIODO w sprawie powyzszej procedury ?
O ile pamietam znane interpretacje ustawy, to wpierw gromadzacy dane osobowe ma
uzyskac zgode zainteresowanego a potem gromadzic,
a nie najpierw gromadzic dane osobowe i budowac baze danych
a potem wskazywac opcje usuwania swoich danych osobowych z bazy danych.

Ze znanych mi interpretacji wynika ze ochrona danych osbowych GIODO ma charakter
aktywny,
a zatem dopuszcza pasywnosc strony, nie zainteresowanej wnioskowaniem usuwania
swoich danych osobowych z bazy danych, gdyz wobec pasywnosci strony, jej dane
osobowe nie powinny sie znalezc w bazie.

Jezeli ktos zna inna interpretacje to prosze ja udostepnic w celu omowienia i
uzyskania kolejnej wykladni z GIODO.

Jacek