Re: Cennik serwera proxy ?

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 14:30:02 MET DST

> To oznacza limitowanie pasma dla użytkownika na serwerze proxy
> np. w squidzie jest 'delay pool'. Zajrzyj sobie do dokumentacji
> do takiego squida, poczytaj, zobaczysz jak to działa.

Czy mozesz mi to jednak wyjasnic, bo nie mam teraz dokumentacji, a
interesuje mnie wylacznie strona praktyczna.
Ten serwer proxy ma byc podlaczony do ebona i chce wiedziec, czy przez
to uzyskam szybszy transfer od w3cache tepsy w zaleznosci od opcji czy
nie i jaka opcje wybrac.

Delay pool dziala chyba tak, ze okresla wielkosc bufora cache w
sekundach
i dla lacza 64 kB/s 1 sek. delay pool to jest 64 kB proxy cache.

Ale interesuje mnie strona praktyczna.
Jak z tego obliczyc rzeczywista predkosc transferu z serwera
htttp://www.cos-tam.com/
Gdy predkosc transferu miedzy www.cos-tam.com a serwerem proxy = X ?

Z pewnoscia masz to w jednym palcu i pomozesz mi wybrac wlasciwa opcje.
Pamietaj ze po stronie uzytkownika stoi SDI z limitem 125 Kb/s.

Czy bufor 2 s. czyli server proxy o predkosci 126 Kb/s jest optymalny
dla SDI ?
Czy delay pool moze byc zestawiany dynamicznie w zaleznosci od
statystyki predkosci transferu
z roznych serwerow i predkosci lacza uzytkownika ?

Napisalem do Davida Luyera, ale nie wiem kiedy otrzymam odpowiedz.
Tak wiec bede wdzieczny za twoja odpowiedz.

Zrozumiale, ze wielkosc delay pool powinna byc nie mniejsza niz
szerokosc pasma uzytkownika, a gdy jest wieksza, to wystepuje
nadmiarowosc cache, pozytywna dla uzytkownika, ale zwiekszajaca koszt o
100%.
Znow gdy predkosci transferow z roznych serwerow www do serwera cache sa
mniejsze od delay pool to nie ma sensu zamawiac uslugi serwera proxy o
predkosci wiekszej niz szerokosc pasma uzytkownika.
Zatem co wybrac >?

Jacek