Odp: Podszywacz

Autor: Jarosław Strzałkowski (js_at_onet.pl)
Data: Fri 20 Jul 2001 - 08:29:08 MET DST

> jakiego providera? ona ma skrzynke w onecie ...

Niezależnie od tego konkretnego przypadku, to warto zwrócić uwagę, że akurat
Onet nie ma żadnego problemu z autoryzacją SMTP.

Nawet obudowaliśmy to całkiem fajną funkcjonalnością: użytkownik konta
OnetmailPlus (płatne - patrz http://onetmail.onet.pl/oferta/) może sobie
włączyć tryb, w którym zatrzymywane są listy, które ktoś próbuje wysłać
przez nasz serwer bez autoryzacji (czyli de facto nie zna hasła
użytkownika).

Faktycznie nie ochroni to użytkowników innych serwerów, gdy ktoś wyśle list
w naszym imieniu przez inny serwer, to taki list nie dojdzie do użytkowników
na naszym serwerze. IMHO jest to najlepsze co można było zrobić.

Wdrożyliśmy to po tym, jak jakiś łoś wysłał "kartkę" w moim imieniu -
wkurzony doprowadziłem do wdrożenia takiej funkcjonalności i już kilka razy
np. mnie się to przydało :-))

A teraz na tym i kilku innych funkcjach, które uznaliśmy za
najpotrzebniejsze użytkownikom (choć są nieco kosztowne w realizacji),
staramy się zarobić parę złotych: mamy teraz bardzo dobre konta komercyjne i
o dziwo userzy to rozumieją - sprzedaż idzie ponoć nieźle.

PS: przepraszam jeśli zabrzmiało to jak reklama, ale po prostu musiałem
sprostować: OnetmailPlus to taki mój konik - fajnie być najlepszym :-))

--
Jarosław Strzałkowski, Onet.pl, Kraków