Re: Domeny top-level (.com)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Thu 19 Jul 2001 - 17:33:19 MET DST

Dnia 19 Jul 01 o godz. 1:06, FastViper napisal(a):

> Domain Name System - nie jest powodem?
> Ciekawi mnie to, dlatego pytam. Kto to ustalił?

Co ustalil? Nazwe "DNS"? Paul Mockapetris, ktory ten system wymyslil.

> Czy w takim bilbo.nask.org.pl jest napisane, że onet.pl ma taki ip jaki ma,
> czy jest raczej napisane gdzie szukać NS dla domeny onet.pl ?

Jest napisane jaki adres ma NS dla domeny onet.pl. Czyli raczej drugi z
wymienionych przez ciebie wariantow.

> Gdzie jest napisane gdzie szukać NS dla domeny .pl ?

W serwerach domeny root. Jest ich dwanascie albo czternascie, o ile sie nie
myle, ich adresy to: a.root-servers.net, b.root-servers.net, c.root-
servers.net i tak dalej... Kazdy serwer DNS ma te adresy wpisane na sztywno w
pliku konfiguracyjnym.

Jak wynika z powyzszego, mozesz, jezeli zdefiniujesz sobie wlasny serwer
domeny root. Nawet AFAIR jest to opisane w manualu do BIND-a, jak to sie
robi... Tylko musisz uwazac, aby dane w Twoim serwerze root pokrywaly
sie z danymi w serwerach oficjalnych, inaczej z niczym sie nie polaczysz...
Poszukaj wyszukiwarkami takich hasel jak AlterNIC czy eDNS (<reklama> albo
przeczytaj http://www.wsp.krakow.pl/papers/domeny.html </reklama> ;-)) - to
byli wlasnie goscie, ktorzy chcieli robic alternatywne root serwery, tylko na
skale swiatowa...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl