Re: Czy e-mail posiada wartosc prawna, tak jak zwykly list

Autor: Jacek (pastor21_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 22:40:49 MET DST

Wojciech Czapliński napisał:

> Użytkownik "Jacek" <pastor21_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Rowniez o to mi chodzi. Chociaz, bardziej mnie interesuje czy przedstawia ta
> sama wartosc jak np kiedy wyslesz jakis list do firmy X np zadajac zwrotu
> pieniedzy za nie wykoanie uslugi Y, badz zlamanie jakiegos warunku Z przez
> ta firme X. Jak to wyglada w naszym kraju. Czy jest gdzies cos napisane,
> stwierdzone apropo listu elektronicznego. Skoro debatowali nad podpisem
> elektronicznym to chyba cos takiego powinno byc ?

Tutaj debaty nie wystarcza. Potrzebna jest technologia.

Podstawowa roznica polega na mozliwosci uzyskania potwierdzenia doreczenia, jak
w przypadku przesylki poleconej.
O ile jeszcze program mailowy moze mi odeslac potwierdzenie odbioru, to nie
oznacza to
potwierdzenia doreczenia.

Oczywiscie poczta moze uzupelnic ordynacje o procedura doreczania przesylek
elektronicznych za potwierdzeniem i wydaje sie, ze brak technologicznych
przeszkod, aby taka procedure wdrozyc.

Niestety wymagaloby to wprowadzenia oplat.
Bez oplat, bez instytucji, ktora przejmie odpowiedzialnosc za doreczenie
e-maili, odesle potwierdzenie doreczenia, jest jak jest.

Zatem problem do omowienia to polecona przesylka elektroniczna.
Jacek