Re: podpis cyfrowy

Autor: Vizvary II Istvan (vizys_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 11:56:14 MET DST

"Tomasz Piłat" <poncki-NOSPAM-USUN_at_irc.pl> wrote in message
> Hehe, jeśli ma dobrze skonfigurwaną dystrybucję to nie zobaczy ;-)

Klopot w tym, ze jeszcze dla niego lepiej jesli w ogole nie ma takiej
mozliwosci.

> A tak serio, czemu uważasz, że lepiej dla mnie, jeśli użytkownicy
> będą sami wymyślać i realizować dośc istotny element polityki
bezpieczeństwa?
> Poncki

Zauwaz, ze ja pisze o systemach, gdzie zachodzi koniecznosc
niezaprzeczalnosci korespondencji. Typowym takim systemem jest taki system
bankowosci, gdzie operacje sa zrealizowane na podstawie podpisanych cyfrowo
przez klienta zlecen.
W takim ukladzie najwazniejszym elementem polityki bezpieczenstwa moze byc
wlasnie to, ze klient jest (i byl zawsze) jedynym posiadaczem swojego klucza
prywatnego. Jesli administrator jest w stanie w dowolnym momencie cyklu
zycia kluczy wejsc w ich posiadanie, w ogole nie zachodza warunki
niezaprzeczalnosci korespondencji.

Ja bedac administratorem systemu komputerowego w takim banku, nie chcialbym
miec mozliwosc poznania kluczy klientow.

Vizvary