Re: primary i secondary DNS

Autor: Lukasz Komsta (luke_at_ult.pl)
Data: Mon 16 Jul 2001 - 22:45:56 MET DST

Wojciech Kibitlewski wrote:

> Mam pytanie: zamierzam sprzedawac serwery wirtualne. Poniewaz nie mam
> kasy na wlasny sprzet, kupuje serwer wirtualny u pewnego providera.

Troszkę to wygląda tak, jakbym kupował warzywa w hipermarkecie, a po
narzuceniu 20% marży sprzedawał je 100m od hipermarketu na ulicy. Ale
niech Ci będzie.

> pozwala na odsprzedanie miejsca. W oferowanych uslugach jest pozycja:
> utrzymanie primary i secondary DNS.
> Co to znaczy? Czy musze miec wlasny adres primary i secondary? O co w
> tym chodzi?

Jeśli te serwery mają mieć domeny www.firmatwojegoklienta.com.pl to
gdzieś muszą znajdować się DNS-y tych domen.

Ja polecam poczytać conieco pozycji z wydawnictwa O'Reilly (np. "DNS i
Bind", "TCP/IP Administracja sieci"), zainwestować w te książeczki
kilkadziesiąt PLN, a zaowocuje to przynajmniej rozeznaniem w tym, co się
robi. Bo jak na razie, to przypomina mi to troszkę sformułowanie typu:
zamierzam otworzyć autoryzowaną stację opla. Nie mam kasy na własny
sprzęt więc biorę go od nich w leasing, lokal wynajmuję, a samochód
służbowy spłacam. Czy w takim razie muszę mieć własny, głęboki kanał i
myjkę? ;-) A jakie urządzenia diagnostyczne opłaca się brać?

;-)

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *